تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه حضرت معصومه (س) و اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان قم امضا شد.

صبح امروز طی جلسه ای در دانشگاه حضرت معصومه (س) تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم به امضای طرفین رسید.

دکتر علی رضا باقری ثالث رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت ارتقاء توانمندی های مهارتی دانشجویان گفت: وجود ظرفیت های مناسبی همچون اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در این استان فرصت خوبی است که دانشجویان این دانشگاه علاوه بر کسب مدارج علمی، به مولد های اقتصادی و کارآفرینان جامعه تبدیل شوند.
این استاد دانشگاه جمعیت غیر فعال در قشر بانوان را بسیار زیاد ارزیابی نمود و ادامه داد: طبق آمارهای رسمی، بیش از 86 درصد از بانوان کشور غیر فعال هستند که این آمار در قشر تحصیل کرده نیز راضی کننده نیست.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) همچنین اظهار داشت: با انجام اقداماتی می توان برای بانوان کشور فضای مناسبی به وجود آورد تا مادران حال و آینده بتوانند علاوه بر وظیفه اصلیشان، در ارتقای سطح اقتصادی کشورمان هم موثر باشند.
وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده در حوزه کارآفرینی در این دانشگاه، ساختمان و مرکز کارآفرینی است که طرح آن  تکمیل شده و  با راه‌اندازی آن تحت حمایت بنیاد خیرین حامی دانشگاه و به همت خانواده محترم برقعی، در آینده ای نزدیک زمینه مناسبی برای اجرای این تفاهم نامه خواهد بود.


دکتر احمد عطارنیا، رئیس اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم نیز همایش اخیر برگزار شده در این دانشگاه دخترانه با عنوان «دانشگاه کارآفرین؛ در بستر حمایت خیرین» را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برگزاری همایش ها و اقدامات مناسب در این دانشگاه و نگاهی جدید به مقوله ی کارآفرینی،  نوید دهنده ی آینده ای پر افتخار برای این مجموعه علمی است.
دکتر عطارنیا شعار اصلی این تفاهم نامه را «هر دانشجو؛ یک مهارت» عنوان نمود و گفت: طبق این تفاهم نامه با هم میثاق می بندیم که خروجی این دانشگاه دانشجویان توانمندی باشد تا در آینده شاهد آمار نامناسب بی‌کاری در سطح کشور نباشیم.