مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حضرت معصومه (س) در گفتگوی خبری شبکه استانی نور عنوان کرد: متغیر های مهم در ارزشیابی اساتید و دانشجویان باید باعث تقویت روحیه کارآفرینی و خلاقیت باشد.

عصر امروز دکتر حسین معینی میهمان گفتگوی خبری شبکه استانی نور بود. وی در این گفتگو مهمترین نقش استاد و دانشگاه در کنار آموزش را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: این مهم در برنامه های کلان آموزشی کشور دیده شده است اما باید جنبه عملیاتی پیشتری پیدا کند.

دکتر معینی رسالت استاد را ایفای نقش مرجعیت برای دانشجویان دانست و اظهار داشت: این نقش باعث تاثیرات مهم رفتاری در دانشجویان خواهد شد و اعتماد دوسویه بین دانشجویان و اساتید ایجاد روحیه خودباوری در دانشجویان را به همراه خواهد داشت.
وی به ارزشیابی اساتید و دانشجویان در نظام آموزشی و پژوهشی کشور اشاره نمود و گفت: متغیر های مورد نظر در ارزیابی اساتید و دانشجویان باید مبتنی بر خلاقیت و روحیه کارآفرینی باشد تا با استعدادیابی و تقویت و تشویق آنان در عرصه ارتباط با صنایع به اهداف متصور در سیاست های اقتصاد مقاومتی دست یابیم.
دکتر رسول عباسی، استادیار دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز در ارتباط تلفنی متغیر اساسی در روحیه کارآفرینی را آموزش، تربیت و فرهنگ سازی برشمرد و ادامه داد: بدون نیروی انسانی ماهر و خلاق دسترسی به افق های ترسیم شده در سیاست های اقتصاد مقاومتی غیر ممکن است.
وی ادامه داد: همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند دانشگاه محل انسان سازیست لذا مرجع تعالی کشور در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشور باید دانشگاه های انسان ساز باشد.
این استاد دانشگاه اذعان کرد: مقدمات آموزش های علمی و فرهنگی از مدارس شروع می شود و در دانشگاه ادامه می یابد لذا برنامه ریزی های آموزشی کشور باید از مدارس تا مدارج دانشگاهی به صورت پیوسته باشد.