رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.

عصر دیروز رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) به همراه تنی جند از مدیران این دانشگاه با استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.

دکتر علیرضا باقری ثالث، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در این دیدار با اشاره به دستاوردهای دانشگاه در حوزه های مختلف گفت: این دانشگاه ظرفیتی با ارزش برای استان قم می باشد که در آینده نزدیک می تواند دغدغه بسیاری از خانواده های مذهبی که برای ادامه تحصیل دخترانشان در رشته های تحصیلی مختلف شرایط خاصی را مد نظر دارند را برطرف کند.
وی ادامه داد: اینکه رتبه های تک رقمی کنکور سراری حاضرند با وجود دانشگاه های مشهور تر، این دانشگاه را به عنوان انتخاب های اصلی خود برگزینند نشان از هم راستا بودن تاسیس ان دانشگاه با انتظارات دختران محصل دارد.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) هدف اصلی فعالیت های این دانشگاه را افزایش کیفیت فعالیت های آموزشی و پژوهشی با ایجاد بستر های مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه طی پنج دوره دانش آموخته از این دانشگاه هر ساله بیش از 80 درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می شوند و اینکه رتبه نخست آزمون کارشناسی ارشد رشته حسابداری از دانشجویان این دانشگاه بوده است موید همین مطلب می باشد.


دکتر باقری ثالث به طرح جامع دانشگاه در کنار سند راهبردی این دانشگاه نیز اشاره نمود و ادامه داد: به جرأت می توان گفت تمام نیاز های آینده یک دانشگاه جامع در طرح های اساسی این دانشگاه گنجانده شده و این مطالب مهم در زیرساخت های فیزیکی از جمله زمین، سازه های عمرانی و خدمات فنی به خوبی پیش بینی شده و به تایید مراجع مدیریتی مربوط رسیده است.
وی ادامم داد: حرکت این مجموعه علمی به اذعان بسیاری از صاحب منصبان دولتی و غیر دولتی بسیار پر شتاب می باشد لیکن در طی این مسیر موانعی وجود دارد که ان شاء ا... با توجه ویژه دوستان به خصوص مجموعه زحمت کش استانداری و جناب آقای استاندار بر تمامی این مشکلات فائق خواهیم آمد و این دانشگاه به عنوان نمونه ای درخشان در سطح بین المللی در استان قم رقم خواهد خورد.
سید مهدی صادقی، استاندار قم  نیز وجود چنین مجموعه ای در شهر مقدس قم را با ارزش دانسته و. گفت: بسیاری از موانع موجود، به دلیل زیر ساخت های قانونی و در برخی موارد عدم هماهنگی بین دستگاه ها به وجود می آید. اما باید در طی مسیر ثابت قدم بود و با همکاری با یکدیگر در خدمت به مردم کوشید.
استاندار قم به وجود ظرفیت های مناسب استان قم در قالب صنایع مختلف اشاره نمود و به مسوولان این دانشگاه توصیه کرد که توسعه دانشگاه در راستای سلایق گوناگون و افزایش مهارت ها و توانایی های کاری با نگاهی عمیق به نیاز های صنعتی کشور باشد.
وی ادامه داد: سه مولفه ای که توصیه شد شرط لازم برای ایجاد اعتماد در بخش صنعت و سرمایه گذاری از سوی دانشگاه است که اگر این اعتماد دو سویه در حد مطلوب بوجود بیاید شاهد حل بسیاری از مشکلات کشور خواهیم بود.