آیین آغاز سال تحصیلی 97-96 با حضور دانشجویان ورودی جدید و خانواده ایشان برگزار شد.

در این ویژه برنامه که با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و خانواده ایشان با دانشگاه برگزار شد، مسوولان بخش های مختلف دانشگاه حضور داشتند.

دکتر علی رضا باقری ثالث رئیس دانشگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، برای شروع سال تحصیلی جدید از ائمه اطهار استعانت جست.
وی با اشاره به تاریخچه دانشگاه و توضیح فراز و نشیب های طی شده از سال 86 تاکنون گفت: این دانشگاه بنابر توصیه های مقام معظم رهبری و طبق اسناد بالا دستی همچون سند اسلامی شدن دانشگاه ها تاسیس گردید و با پیگیری بی وقفه مسوولان، در حال حاضر ظرفیت عظیمی برای رشد چشمگیر این دانشگاه به وجود آمده است و این مهم به دست شما دانشجویان که صاحبان اصلی این مجموعه علمی هستید و با کمک اساتید و کارکنان محقق خواهد شد.
دکتر باقری ثالث تحصیل در این دانشگاه را دارای مزایای بسیاری دانست و ادامه داد: استفاده از اساتید مجرب برای ارائه مباحث آموزشی، کاهش دوره تحصیل از 8 ترم به 7 ترم، فضای جنسیتی یک دست و بالطبع آن حذف مسائل حاشیه ساز در زندگی دانشجویی، ارائه خدمات با کیفیت رفاهی و ... زمینه مناسبی برای پیمودن دوران دانشجویی در این دانشگاه را ممکن نموده است.
در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین آخوند زاده، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پس از تسلیت ایام ماه محرم، تاریخ سازی شهیدان 8 سال دفاع مقدس را تشعشعی از انوار روشنی بخش شهیدان کربلا خصوصا حضرت امام حسین (ع) دانست.
وی تک جنسیتی بودن این دانشگاه را ویژگی پر سودی برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: بسیاری از مسایلی که احساس می شود در دانشگاه های تک جنسیتی نسبت به دانشگاه های مختلط ضعف داشته باشد به عکس هم سطح و یا قوی تر ظاهر شده است.
حجت الاسلام آخوند زاده به آمار ازدواج های دانشجویی در استان قم اشاره نمود و ادامه داد: به عنوان مثال یکی از نمونه هایی که می توان ذکر کرد سرانه ازدواج دانشجویی می باشد که برخلاف انتظارات در دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه (س) از تمام دانشگاه های استان بیشتر است.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم دربخشی دیگر از سخنان خود دانشجویان را به رعایت تقوی و تقویت ایمان توصیه نمود و اذعان داشت: دوران دانشجویی فرصت سرنوشت سازی در زندگی شماست، آن را قدر بدانید و با یافتن دوستان خوب پایه های مستحکمی برای زندگی آتی خود بنا کنید.
در پایان این برنامه دکتر معینی، مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دانشجویان و خانواده ایشان را با قوانین آموزشی دانشگاه آشنا نمود و پس از آن جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با مدیر گروه مربوط به رشته تحصیلی آن ها برگزار گردید.
لازم به ذکر است که مرثیه خوانی و بازدید از نمایشگاه تجسمی مهدویت واقع در مجتمع یاوران مهدی از بخش های فرهنگی این برنامه یک روزه بود.
پایان خبر- 2/7/1396