مراسم گرامیداشت روز دانشجو همراه با پرسش و پاسخ دانشجویان و رئیس دانشگاه برگزار شد.

دکتر باقری ثالث ضمن تبریک ایامی که به دانشجویان اختصاص دارد این روز ها را نماد بیداری و استکبار ستیزی دانشجویان دانست.

وی دانشجویان را از آینده سازان میهن اسلامی برشمرد و اذعان داشت: از دیرباز تا کنون دانشجویان در تمام شرایط سخت و فراز و نشیب هایی که در نتیجه تحریم های ظالمانه دشمنان بر آن ها بار شده است در کنار سایر هموطنانشان ایستاده اند و همواره دغدغه پیشرفت کشورشان را داشته اند.
دکتر باقری ثالث این دانشگاه را نمونه ای از همراهی دانشجویان با بدنه مدیریتی دانست و ادامه داد: کاستی های زیادی در دانشگاه وجود دارد اما دانشجویان با تحملی که دارند به مسوولین کمک می کنند تا با وجود کمبود شدید منابع مالی روز های بهتری برای دانشگاهمان رقم بزنیم.


وی به سیستم بودجه ای انقباضی اشاره کرد و گفت: با این وجود  مجموعه مدیریتی دانشگاه با صرفه جویی هایی که در خلال کار داشته است، پروژه هایی همچون نمازخانه و مجموعه فرهنگی، محل دائمی نمایشگاه ها و ... را برای رفاه دانشجویان عزیز انجام داده است.
دکتر باقری ثالث در بخش بعدی برنامه پاسخگوی سوالات متعدد دانشجویان در زمینه های مختلفی بود.
حجت الاسلام و المسلمین آخوند زاده مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز طی سخنانی دغدغه ی اصلی شهدای 16 آذر 1332 را اثبات غیر قابل اعتماد بودن امریکا قلمداد نمود.


وی ادامه داد رفتار های کشور امریکا از پیش از انقلاب اسلامی و بعد از آن و جنگ تحمیلی تاکنون که مسئله برجام است به مثابه خط رمز هایی می ماند که در مسیر تاریخ حک شده و غیرقابل اعتماد بودن امریکا را نمایان می سازد.
حجت الاسلام و المسلمین از فضای مطالبه گری در فضای دانشجویی در دانشگاه ها استقبال نمود و گفت این فضا باعث آگاهی بیشتر و شناخت دوست و دشمن خواهد شد.
در پایان این مراسم از رتبه های برتر رشته های آموزشی دانشگاه و فعالان فرهنگی تجلیل شد.