وزیر علوم در افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه؛
حمایت‌ از دانشگاه حضرت معصومه(س) در جهت گسترش و پیشرفت این دانشگاه است

دکتر منصور غلامی ضمن بازدید و افتتاح دو پروژه عمرانی در دانشگاه حضرت معصومه (س) با اعلام حمایت مادی و معنوی در جهت پیشرفت این دانشگاه، افزایش کیفیت آموزشی آن را از اولویت های وزارت علوم دانست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: نمی توان انتظار داشت که دانشگاه حضرت معصومه (س) تا چند سال آینده به دانشگاهی جامع با رشته های متنوع تبدیل شود زیرا تحولات گسترده‌ای در حوزه علم رخ می‌دهد و نمی‌توان به سرعت خود را با تحولات منطبق کرد، بر همین اساس باید دانشگاه‌های جوان در رشته‌های خاص با استفاده از آینده‌پژوهی از ظرفیت خود استفاده کنند تا بتوانند اثرگذار باشند.
دکتر غلامی، دانشگاه حضرت معصومه(س) را دانشگاهی جوان دانست و گفت: رسیدن به اهداف والای این مرکز نیازمند تلاش مضاعف است.
وی داشتن امکانات آموزشی مناسب، نحوه ارائه دروس و برنامه‌ریزی دراین زمینه را از ضرورت‌های کیفی سازی دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: از دانشگاه‌های جوان انتظار نمی‌رود که مانند دانشگاه‌های باسابقه کشور خروجی داشته باشند، ولی این انتظار وجود دارد که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا ارائه شود تا زمینه پیشرفت و گسترش فراهم شود.
وزیر علوم همچنین با اشاره به لزوم همگام شدن با تحولات علمی، عقب افتادگی علمی دانشگاه های کشور در سال های آتی را از آسیب های عدم همراهی با این تحولات دانست و گفت: فعالیت دانشگاه‌های کشور در چند علم و رشته عقب افتاده باعث بی‌انگیزگی جوانان می‌شود.
دکتر غلامی تصریح کرد: ایجاد شبکه علمی بین دانشگاه‌های استان و سپس در حوزه منطقه‌ای در اولویت برنامه‌های وزارت علوم قرار دارد و به‌زودی اجرایی خواهد شد و براساس آن تمام دانشگاه‌های استان با محوریت دانشگاه مادر عضو شبکه علمی دانشگاه‌های استان خواهند شد. طبق این ساماندهی، برنامه‌های علمی و اجرایی به صورت بهتری در دانشگاه‌های استانی مدیریت خواهد شد.