با شعار ازدواج دانشجویی؛ ازدواج ساده و پایدار
چهارمین مراسم جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد

این مراسم با حضور ۴۰ زوج دانشجو، همزمان با سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.


دکتر علیرضا باقری ثالث نقش بانوان در مدیریت فضای خانواده را موضوع سخنان خود قرار داد و گفت:  زنان و مادران می‌توانند در اقتصاد خانه و اقتصاد کلان جامعه نقش اساسی و محوری داشته باشند، آنان می‌توانند با مدیریت صحیح، بین درآمد و مصرف، توازن برقرار سازند تا در جامعه و خانواده نیرویی مولد و همکار باشند .
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری تغییر سبک زندگی کنونی از مصرف گرایی به مولد بودن است که این تغییر از جمله راهکارهای موثر در تحقق اهداف اقتصاد خانواده است و زنان به عنوان مدیر و رکن تربیتی خانواده، نقش مهمی را برای ترویج فرهنگ اقتصاد خانواده و اصلاح شیوه زندگی‌های امروزی ایفا می‌کنند.


رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به نرخ پایین مشارکت اقتصادی زنان در جامعه، از آنان خواست تا علاوه بر عمل کردن به وظیفه اصلی شان یعنی همسری و مادری، مهیا ساختن کانونی گرم برای اعضای خانواده، ایجاد محیطی سرشار از محبت، دوستی و تفاهم و همینطور پیروی  از سیره‌ حضرت زهرا(س)، همسرشان را در مسائل اقتصادی  همراهی کنند و نهایتا در سلامت جامعه و پرورش نیروهای فعال در توسعه جامعه سهیم باشند.


حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت مع صومه (س) نیز ضمن تبریک به زوج ها و خانواده های آنان، گفت: ازدواج و اهمیت آن در جامعه اسلامی برکسی پوشیده نیست و تمام تلاش ما به منظور نهادینه کردن ازدواج آسان و بیان جایگاه عظیم این موضوع در اسلام است.
نماینده مقام معظم رهبری در این دانشگاه با اشاره به یکی از سخنان آیت الله بهجت که می فرمایند «بروید و با هم بسازید» سازگاری و معنویت را از بنیادی ترین بخش های زندگی دانست و از جوان ها خواست تا زندگی مشترکشان را با تاسی به اهل بیت(ع) پیش ببرند.
 در پایان مراسم دکتر محمدرضا فلاح؛ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری بانک ملی به همه زوج های حاضر در این جشن وام خرید خودرو اعطا شود.
سخنرانی علمی-آموزشی  دکتر حاتمی از اساتید دانشگاه، در زمینه سبک زندگی، احترام زوجین به یکدیگر، توجه به احساسات، عدم دخالت والدین در زندگی مشترک و همچنین اجرای مسابقه میان زوجین از جمله های برنامه های این مراسم بود که با عقد نمادین یک زوج به پایان رسید.


گفتنی است؛ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سال گذشته نیز ازدواج 34 زوج از دانشجویان این دانشگاه را جشن گرفت.
تهیه و تنظیم خبر: پردیس حسینی