تجلیل از مقام معلم و استاد در نشست صمیمانه هیات‌رئیسه با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه حضرت معصومه (س)

جلسه وبیناری هیات‌رئیسه با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه برگزار و ضمن تقدیر از اساتید، مسائل جاری دانشگاه مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم عبدی پور در این نشست ضمن تبریک هفته و روز معلم به اساتید دانشگاه، گرامیداشت این روز و تکریم استاد را نشانه‌ی اهمیت و جایگاه والای تعلیم و تربیت دانست و گفت: تلاش در عرصه علم و تربیت چیزی نیست که بتوان با تقدیرها و هدایای مادی و دنیوی آن‌ها را جبران کرد.

وی افزود: آنچه از دست ما ساخته است درک اهمیت و سختی‌های کار اساتید عزیز و اعلام مراتب قدردانی و سپاسگزاری بابت این تلاش‌هاست.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به شرایط خاص کنونی کشور و دشواری‌های برگزاری کلاس‌های درسی و تداوم آموزش به‌صورت مجازی برای اولین بار در دانشگاه اظهار داشت: همکاری اساتید دانشگاه باعث شد امر آموزش در دانشگاه ادامه یافته و کلاس‌های درسی به‌خوبی برگزار شوند که باید از همه دست‌اندرکاران این امر تشکر کرد.

رئیس دانشگاه، امر پژوهش را مهم‌ترین ابزار برای رشد علمی اساتید دانست و گفت: مقوله پژوهش مشوق‌های زیادی دارد که در وهله اول خود استاد از آن‌ها بهره مند می‌شود که در ترفیع، ارتقا و تبدیل وضعیت مؤثر است. وی افزود:  در این راستا دانشگاه هم وظایفی دارد که یکی از آن‌ها مشوق‌های مالی مانند افزایش حق‌الزحمه‌ی طرح‌های پژوهشی داخلی و تشویق مقالات پژوهشی است.

دکتر عبدی پور اظهار داشت: پایه‌هایی که به اعضای هیئت‌علمی اعطا می‌شود ناشی از سلایق شخصی نیست و مبتنی بر آیین نامه های وزارت علوم یا مصوبات هیئت‌امنای دانشگاه است و برای تمام مواردی که طبق قانون امکان اعطای پایه تشویقی وجود داشته باشد حتماً اقدام خواهد شد. نمونه آن دستورالعملی است که اخیراً به دانشگاه ابلاغ‌ شده که بر اساس آن می‌توانیم برای همکارانی که فعالیت پژوهشی و ذخیره امتیازی زیادی دارند، پایه تشویقی در نظر بگیریم. رئیس دانشگاه اذعان کرد: تا حد امکان بسترهای لازم برای فعالیت پژوهشی همکاران را ایجاد و موانع احتمالی را برطرف خواهیم کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه نیز ضمن تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم و سپاسگزاری از همکاری صمیمانه اساتید در برگزاری بسیارمطلوب کلاس های مجازی و تداوم روند آموزش در نیمسال جاری، اهمیت ارزیابی یادگیری دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: زحماتی که اساتید دانشگاه در امر آموزش و برگزاری کلاس‌ها کشیده اند با ارزشیابی مطلوب از دانشجویان تکمیل خواهد شد و آن‌ گونه که در جلسه شورای آموزش مصوب و توصیه شد علاوه بر ارزشیابی مستمر در طول ترم، امتحانات پایان ترم نه خیلی سخت گیرانه و نه با مسامحه بیش‌ازحد، به شکل مطلوب و به‌ صورت مجازی برگزار گردد.

 دکتر حیدری، با بیان اهتمام دانشگاه بر توسعه بسترهای و ظرفیت‌های پژوهشی از پیگیری مدیریت پژوهش برای اخذ درجه علمی پژوهشی برای مجله‌های دانشگاه خبر داد. 

ایشان، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه را به فعالیت هر چه بیشتر در برگزاری کرسی‌های ترویجی فراخواند و همکاری با مدیریت پژوهشی دانشگاه در تداوم این کرسی‌ها را راه مناسبی برای افزایش امتیاز پژوهشی آنان دانست.

دکتر حیدری افزود: برای ایجاد زمینه فعالیت پژوهشی اساتید در نظر داریم تا یک همایش علمی در سطح ملی  را تا پایان تابستان سال جاری در دانشگاه برگزار کنیم که برای این مهم هم نیازمند فعالیت و پویایی اساتید هستیم.

در ادامه جلسه برخی از اساتید دیدگاههای خود را در مورد شیوه های آموزش از راه دور، ارزشیابی پایان ترم، فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی و سایر مسائل دانشگاه مطرح نمودند.

99/2/23