با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه؛
مراسم گرامی داشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد برگزار شد

اساتید و کارکنان دانشگاه با حضور در سالن همایش های دانشگاه سالروز رحلت جانگداز اما خمینی(ره) را به سوگ نشستند و با آرمان های آن امام راحل تجدید میثاق کردند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) طی سخنانی امام خمینی(ره) را نقطه عطفی نه تنها برای تاریخ معاصر ایران بلکه برای تاریخ بشریت دانست و اظهار داشت: ایشان فراتر از یک عالم دینی بودند و توانستند فضای بعد از جنگ جهانی اول و دوم که دین در زندگی اجتماعی و سیاسی نقش کمرنگی داشت را تغییر داده و  دین را به زندگی اجتماعی و سیاسی پیوند زنند و انقلاب اسلامی نه تنها در ایران، بلکه در تمامی جهان و بویژه در کشورهای عربی و اسلامی تاثیر بسزایی در ترویج اسلام ناب محمدی داشته است.

وی افزود:  تحقق حیات طیبه برای جامعه انسانی از مهمترین ویژگی های تفکر توحیدی امام بود. در حیات طیبه که با ایمان و عمل صالح محقق می شود، حیات انسانی منحصر به حیات دنیوی و محدود به فاصله تولد تا مرگ نیست و گستره آن از مبدا تا معاد است. روحی که توسط امام خمینی(ره) در جامعه ما دمیده شد از ۱۵ خرداد شروع و به بهمن ۵۷ ختم شد و این گونه شد که اراده خدا در اراده امام و ملت ما تجلی یافت و حکومت 2500 ساله طاغوت را  ساقط و حکومت مردم سالاری دینی را برپا کرد.

دکتر ابراهیم عبدی پورفرد با اشاره به لزوم پایبندی به اصول مد نظر امام(ره) برای ادامه راه ایشان، مهمترین اصل مورد نظر امام(ره) را اصل حاکمیت احکام الهی و مردم سالاری دینی در کنار اصول دیگر همچون مبارزه با نظام سلطه جهانی، استقلال و آزادی ملت ها، حمایت از مستضعفان و محرومان، ساده زیستی، عدالت و برابری عنوان کرد.

وی گفت: گروه های سیاسی با تعاریف رایجی همچون اصول گرایی و اصلاح طلبی اگر پیرو مکتب امام هستند، باید در راستای این اصول قدم بردارند، و هر کس باید به اندازه خود در اصلاح جامعه قدم بردارد و به ارزش های دینی و انقلابی پایبند باشد.

در ادامه این مراسم، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز طی سخنانی، انسان سازی را از ویژگی های بارز امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: حرکتی که امام سال‌هاپیش شروع کردند همچنان در جامعه قابل لمس هست و در سایه مدیریت مقام معظم رهبری برکات حرکت امام گسترده تر و فراگیرتر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آخوندزاده افزود: امام(ره) انس با خدا و نماز اول وقت را همواره سر لوحه کار خود قرار داده بودند به طوری که در شرایط سخت بیماری نیز به این اصول پایبند ماندند.

وی در پایان سخنانش از دست دادن امام(ره) را یکی از تلخ ترین اتفاقات پس از انقلاب اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد که آموزه های امام خمینی (ره) که مهمترین آن قوی بودن و قوی ماندن بود را فراموش نکنیم.