معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه:
اساتید، ارزشیابی مستمر در طول ترم را بیش از پیش جدی بگیرند

دکتر علیمراد حیدری در آیین آغاز سال تحصیلی جدید از اساتید دانشگاه خواست ارزشیابی مستمر در طول ترم را بیش از پیش جدی بگیرند و همه نمره دروس را به آزمون پایانی موکول نکنند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه با اشاره به تغییر روش آموزش حضوری به  مجازی از ترم تحصیلی گذشته، از زحمات همه اساتید و کارکنان دانشگاه که در این امر دخیل بودند و اجازه ندادند روند آموزشی‌دانشگاه مختل شود تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود با عنایت ویژه ای که رئیس محترم دانشگاه داشتند علاوه بر برگزاری کلاس ها به صورت مجازی سامانه آزمون آنلاین مختص دانشگاه از ترم پیش تهیه شد که دانشجویان از طریق آن سامانه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

دکتر حیدری عملکرد آموزشی دانشگاه را نسبت به بسیاری از دانشگاه ها بهتر ارزیابی کرد و اظهار داشت: در دانشگاه حضرت معصومه (س) اکثر دروس به صورت کاملا آنلاین برگزار شد در صورتیکه در بسیاری از دانشگاه ها به ارائه فایل های صوتی به دانشجویان بسنده شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه از ایجاد سامانه آموزشی مجازی مختص دانشگاه و برگزاری کلاس ها در این سامانه خبر داد و از اساتید خواست تا ارزشیابی مستمر در طول ترم را بیش از پیش جدی بگیرند و همه نمره دروس را به آزمون پایان ترم موکول نکنند.

وی افزود: مطلوب است اساتید محترم در مورد آموزش الکترونیکی به سمت تنوع ابزارها و خلاقیت در محتوای آموزشی متمایل شوند و آموزش را صرفاً در سامانه آنلاین و به صورت سخنرانی محدود نکنند.

دانشیار دانشگاه حضرت معصومه (س) فرصت به وجود آمده را غنیمتی برای سوق دادن دانشجویان به امور پژوهشی دانست و گفت: اگر دانشجویان استعداد درخشان فعالیت های پژوهشی داشته باشند می توانند با استفاده از رزومه پژوهشی خود در مقاطع بالاتر بدون کنکور پذیرفته شوند.

دکتر حیدری با اعلام موافقت وزارت علوم با ارایه رشته های تحصیلی جدید در دانشگاه خاطر نشان کرد: در ترم های آتی، برنامه ریزی مناسبی در راستای ایجاد ساختار آموزشی لازم برای کسب موافقت قطعی دفتر گسترش برای اطلاق عنوان دانشگاه به این موسسه علمی داریم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ارتقا رتبه پژوهشی از ۱۱۴ به ۷۲ در ۲ سال اخیر را نشانه روند روبه رشد دانشگاه دانست و افزود: این موفقیت را مرهون تلاش اساتید گرامی هستیم لیکن نیاز به همکاری جدی تر همکاران داریم و تعداد مقالات باید بیش از چیزی باشد که در حال حاضر با قلم اساتید دانشگاه به چاپ می رسد.

۹۹/۰۶/۱۷