معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه حضرت معصومه (س) بازدید کرد

دکتر غلامحسین رحیمی ضمن بازدید از دانشگاه حضرت معصومه (س) و آشنایی با امکانات و ظرفیت های آموزشی و پژوهشی با هیأت رئیسه دانشگاه در مورد مسائل پژوهشی گفتگو کرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم پس از استماع گزارشی از وضعیت و آمارهای پژوهشی دانشگاه و تقدیر از فعالیت های پژوهشی انجام گرفته، گفت: درست است که تازه تأسیس بودن دانشگاه حضرت معصومه (س) و کمتر شناخته شدن آن کار را برای فعالیت های پژوهشی اساتید کمی سخت می کند اما تنها راه موجود برای اساتید این دانشگاه تلاش مضاعف است.

دکتر رحیمی اساتید دانشگاه را به اجرای طرح های پژوهشی بیرونی بیشتری فراخواند و گفت: با توجه به نوپا بودن این دانشگاه، اساتید باید دو برابر دانشگاه های بزرگی مثل امیر کبیر طرح های پژوهشی بیرونی انجام دهند.

وی افزود: رئیس محترم دانشگاه و معاون آموزشی و پژوهشی ایشان نیز برنامه ریزی و اقدامات مناسبی در جهت ایجاد زمینه لازم برای انعقاد قراردادهای پژوهشی مدنظر داشته باشند.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اهمیت وجود مراکز رشد در دانشگاه ها توصیه کرد که فرایند تأسیس مرکز رشد در دانشگاه حضرت معصومه (س) با سرعت بیشتری انجام شود تا در آینده نزدیک اساتید و دانشجویان بتوانند از ظرفیت های این مرکز استفاده کنند.

وی دیدگاه توسعه ای وزارت علوم به دانشگاه ها را نگاهی کیفی و نه کمی دانست و اظهار داشت: دانشگاه های هر استان بر حل مسائل و مشکلات همان استان تمرکز داشته باشند و  در کنار آن، ظرفیت های تحقیقاتی و پژوهشی فرااستانی و فرامرزی خود را هم تقویت کنند.

99/6/28