در دانشگاه حضرت معصومه (س)؛
رویداد منطقه ای کمند به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار و از برگزیدگان رویداد تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) قم، دبیر رویداد کمند از ارسال 150 اثر توسط دانشجویان دانشگاه های استان های قزوین، قم، مرکزی و همدان به دبیرخانه این رویداد خبر داد و گفت: پس از 2 مرحله داوری این آثار، 5 اثر برگزیده شد.

 سیده فاطمه حسینی افزود: این رویداد تنها رویداد کمند است که در سطح منطقه ای دانشگاه‌های کشور برگزارشده و با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داده است.

وی یادآور شد: ایجاد پیوند بین دختران کارآفرین و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف مهم این رویداد است.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز بیان داشت: رویداد کمند حاصل تلاش‌ها و جلسات مشترک معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و مراکز دانشگاهی برای ایجاد نوآوری، مهارت و اشتغال در بین دختران دانشجو است.

محمدهادی عسکری گفت: بیش از هزار دانشجو در مرحله اول کمند در خلق ایده، بازاریابی، خلاقیت،نوآوری و غیره مورد آموزش و مهارت قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ تیم در رشته‌های مختلف مانند صنایع خلاق، پوشاک، صنایع‌دستی، گردشگری به مرحله نهایی واردشده‌اند.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری کشور برای عملیاتی کردن ایده‌های دختران دانشجو اعلام کرد: صندوق کارآفرینی امید با تعهد ۶ ماه و بدون کارمزد ۲ میلیارد تومان در مجموعه به تیم‌های اول تا سوم وام اشتغال‌زایی پرداخت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: تا اواسط آبان ماه سال جاری هر هفته یک اختتامیه در ۱۰رویداد منطقه‌ای کمند برگزار می‌شود و از حاصل ایده‌های گروه‌های برتر در مسیر توسعه و اشتغال‌زایی کشور استفاده می‌شود.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم نیز بیان داشت: این دانشگاه به‌عنوان دانشگاه ویژه بانوان در قم از مهارت‌آموزی و نوآوری دختران دانشجو حمایت می‌کند.

ابراهیم عبدی پور با بیان این که رویداد کمند، زمینه فرهنگ نوآوری، کار و تلاش در بین دانشجویان دختران است تصریح کرد: زمینه و زیرساخت لازم برای کسب مهارت‌های اشتغال‌زایی در کنار تربیت‌های معنوی در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم فراهم است.

عبدی پور با اشاره به برنامه‌های مهارتی دانشگاه حضرت معصومه(س)، ابراز داشت: برگزاری مهارت‌های عمومی زندگی، مهارت رشته‌های تخصصی و آموزش یک مهارت خاص و ویژه به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم یادآور شد: اگر فارغ‌التحصیل هر رشته دانشگاهی مهارت‌ها و آموزش‌های لازم رشته خود را کسب کرده باشد می‌تواند تبدیل به یک فرد کارآفرین بدون وابستگی به نهادهای رسمی باشد.

به گفته وی، مهارت‌هایی که در این دانشگاه به دانشجویان دختر ارائه می‌شود متناسب با نقش اصلی زن در جامعه به‌عنوان نقش مادری و همسری انجام می‌گیرد و ضربه‌ای به رسالت اصلی زنان وارد نمی‌کند.