در هفته دفاع مقدس؛
از ایثارگران و خانواده شهید و ایثارگر دانشگاه حضرت معصومه (س) تجلیل شد

مراسم بزرگداشت 8 سال دفاع مقدس در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار و از اساتید و کارکنان ایثارگر و دانشگاهیان خانواده شهید و ایثارگر تجلیل شد.

در این مراسم دکتر ابراهیم عبدی پور، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به آیه 69 سوره مبارکه نساء، گفت: هر روز در نماز چندین بار از پروردگار می خواهیم که  ما را به راه کسانی که به آن ها نعمت داده است هدایت کند، یعنی راه پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین.

وی افزود: شرط حضوردر این راه پیروی از خدا، رسول(ص)، ائمه اطهار(ع) و در زمان غیبت امام اطاعت از ولی فقیه و حاکم جامعه اسلامی است و این اطاعت باید در تمام شئونات زندگی باشد.

دکتر عبدی پور از اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا سخن گفت و اظهار داشت: بهره اصلی یادآوری سیره شهدا برای ما است که بدانیم در چه شرایطی بودیم و آن بزرگواران چه ارزش ها و چه مسیری را برای ما ترسیم کردند و اکنون ببینیم آیا بر آن ارزش ها پایبندیم؟

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س)، استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور و مبارزه با استکبار جهانی، شایسته سالاری و حاکمیت صالحان در اداره کشور، عدالت اجتماعی و اقتصادی، اصلاح جامعه و رفع هر گونه تبعیض و حمایت از مستضعفان و  دستگیری از مستمندان را از ارزش هایی دانست که رزمندگان و شهدا از آن ها دفاع کردند.

وی در بیانی دیگر ارزش های مقدسی که رزمندگان از آن ها دفاع کردند به سلامت اخلاقی جامعه، حاکمیت احکام الهی، امر به معروف و نهی از منکر، مجاهدت و ایثار گری،پیروی از ولایت و مکتب توحیدی اهل بیت(ع) و اخلاص در عمل اشاره نمود و خاطرنشان کرد: شهدا سمبل و نمونه ی اخلاص در عمل بودند و همواره سعی می کردند تمام کارهای آنان برای رضای خدا باشد.

دکتر عبدی پور افزود: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به راستی اصحاب واقعی امام حسین(ع) بودند و به ندای هل من ناصری که قرن هاست به گوش می رسد و تا ظهور حضرت حجت(ع) باقی خواهد ماند، لبیک گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین آخوند زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز با بیان مراحل انفاق، عالی ترین مرحله آن را، انفاق انچه مورد نیاز است دانست و گفت: شهدا با تقدیم جان خود در راه خدا به عالی ترین مرحله نفاق رسیدند.

وی به خاطرات و زندگی نامه های شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: از این زندگی نامه ها می توان فهمید که شهدا برای شهید شدن زحمات زیادی کشیدند؛ مانند شهدایی که در دل شب در چاله هایی که حفر کرده بودند به راز و نیاز و طاعت خداوند مشغول بودند.

حجت الاسلام و المسلمین آخوند زاده ادامه داد: ما هم باید سعی کنیم تا صبر و طاعتمان در حد صبر و طاعت شهدا باشد و مانند آن ها دغدغه دین و ولایت داشته باشیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین نادم، به روایتگری خاطرات دفاع مقدس پرداخت و در پایان مراسم از اساتید و کارکنان ایثارگر و دانشگاهیان خانواده شهید و ایثارگر تجلیل شد.

990708