به صورت مجازی؛
آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد

 آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه حضرت معصومه (س) به صورت مجازی برگزار و همزمان از طریق سامانه آموزش مجازی و دو پلتفرم در شبکه های اجتماعی به صورت زنده پخش شد.

 در این مراسم دکتر ابراهیم عبدی پور فرد، رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) ضمن تبریک به نودانشجویان ابراز امیدواری کرد: انشاالله با از بین رفتن ویروس منحوس کرونا و عادی شدن شرایط، شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه باشیم و خدمات حضوری بهتری به آنان ارایه دهیم.

این استاد دانشگاه، تولید علم، تولید انسان متخصص، و تولید انسان فرهیخته را از اهداف کلی دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: یک فرد دانشگاهی به عنوان انسانی فرهیخته همواره در جامعه خود الگو بوده و در راستای پاسبانی از ارزش های اخلاقی پیشرو است و برای رشد و توسعه عدالت و پیشرفت کشورش تلاش می‌کند و این ممکن نیست مگر با مناسب و پویا بودن دانشگاه محل تحصیل این فرد فرهیخته.

 

وی ادامه داد: رشد و پیشرفت و رستگاری هر کشور و جامعه به وجود بانوان آن جامعه و نقش آفرینی مثبت آنها وابسته است. ‌ اگر بانوان، دارای توانمندی و رشد علمی و معنوی بوده و درک صحیحی از رسالت خود به عنوان زن که همان انسان سازی است داشته باشد و نقش خود را در خانواده و جامعه به خوبی ایفا کنند رشد جامعه خود را در پی خواهند داشت.

دکتر عبدی پور، دانشگاه های تک جنسیتی را بستری مناسب برای دست یابی به این هدف دانست و گفت: رسالت خاص این دانشگاه ایجاد محیطی امن و شرایط و امکانات لازم برای رشد و تعالی دختران شایسته ایران زمین است.

رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) از برنامه ریزی های این دانشگاه برای تقویت ۳ مهارت در دانشجویان سخن به میان آورد و توضیح داد: دانشجویان باید مهارت های عمومی و اجتماعی برای ایفای نقش در جامعه بدون آسیب پذیری و مهارت های لازم در رشته تحصیلی برای به کارگیری دانش تخصصی خود در موقعیت شغلی را یاد بگیرند.

وی ادامه داد: در دانشگاه حضرت معصومه (س) علاوه بر مهارت های مذکور، مهارت افزایی دانشجویان در حرفه ای جدا از رشته تحصیلی نیز مد نظر قرار گرفته است تا دانشجویان در صورت عدم دستیابی به شغل مناسب در تخصص تحصیلی خود بتوانند در مهارت ثانویه نقش آفرینی کنند.

دکتر عبدی پور با اشاره به تازه تاسیس بودن دانشگاه حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در حال حاضر این دانشگاه در حال تکمیل ساختار خود بوده و در سال‌های آتی با افزایش تعداد رشته های تحصیلی و رسیدن به ۳۰ رشته، دانشکده های دیگر تأسیس خواهد شد.

این استاد دانشگاه خطاب به نودانشجویان گفت: امیدوارم با همراهی شما عزیزان در برنامه های آموزشی و همچنین فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه که توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی و مرکز مشاوره دانشگاه برگزار می شود، در پایان دوران تحصیل خود علاوه بر کسب مدارج علمی، گام های بلندی در جهت رشد فضایل انسانی برداشته باشید.

این مراسم که بیش از ۲۰۰ بیننده برخط داشت، علاوه بر سخنرانی معاونین دانشجویی، فرهنگی و آموزشی، پژوهشی با پخش کلیپ های متنوعی برای آشنایی نودانشجویان با فضای فیزیکی، آیین نامه آموزشی و فعالیت های فوق برنامه همراه بود.

 

۹۹/۹/۴