در آیین گرامیداشت هفته پژوهش؛
از پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل شد

در آیین گرامی داشت هفته پژوهش، پژوهشگران برتر از میان اساتید، کارمندان و دانشجویان انتخاب و از آنان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حضرت معصومه (س)، دکتر ابراهیم عبدی پور در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه، پژوهش را کلید و راه حل تمام مسائل و مشکلات داخلی و بین المللی کشور در همه عرصه ها عنوان کرد و افزود: پیشرفت کشور در گرو پژوهش و پیشرفت علم و فناوری است.
وی ادامه داد: از اساتید دانشگاه به دلیل توانایی علمی بالاتر، انتظار مسئولیت اجتماعی بیشتری وجود دارد که بر همین اساس، عضو هیأت علمی باید با انجام کارهای پژوهشی کاربردی، مشکلات کشور را شناسایی و راهکارهای رفع آن ها را ارائه کند.


دکتر عبدی پور، ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه را نتیجه ی افزایش کمی و کیفی آمار پژوهشی دانست و  از اعضای هیأت علمی دانشگاه خواست بیش از پیش به موضوع پژوهش اهتمام داشته باشند تا در آینده ای نزدیک، آمار پژوهشی به ویژه تعداد مقالات چاپ شده در مجله های معتبر به میزان مطلوبی برسد.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به این که اکثر دانشمندان کشور که مدارج بین المللی را کسب کرده‌اند عضو هیات علمی دانشگاه های نه چندان بزرگ کشور هستند اظهار داشت: اعضای هیأت علمی این دانشگاه هم می توانند با تلاش بیشتر جزو سرامدان علمی کشور در سطح بین المللی باشند.
وی افزود: فایده کارهای پژوهشی در درجه اول به خود پژوهشگر بر می گردد و موجب افزایش سطح دانش او می شود. لذا عضو هیأت علمی دانشگاه در کنار وظیفه ی آموزشی که در حد 10 ساعت در هفته است باید بیشتر وقت خود را صرف پژوهشگری کند.
دکتر روح الله عباسی شورشجانی، مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با اساتید برای انجام امور پژوهشی، ابراز امیدواری کرد با تلاش مضاعف اعضای هیات علمی شاهد درخشش دانشگاه در این عرصه باشیم.
وی افزود: در آینده ای نزدیک آیین نامه ای تنظیم خواهد شد که طی آن، فعالیت های پژوهشی که پاسخگوی نیازهای جامعه و صنعت هستند، مورد تشویق قرار می گیرند.
مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه به اهمیت ارائه نسخه ی الکترونیکی کتب منتشر شده در انتشارات دانشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: درحال رایزنی برای ارائه نسخه های الکترونی کتاب ها در سایت معتبر فیدیبو هستیم. همچنین فروش اینترنتی و آنلاین کتاب های انتشارات دانشگاه از طریق سایت دانشگاه ممکن شده است.
دکتر عباسی، افزایش تعداد کتاب های کتابخانه متناسب با رشته های تحصیلی جدید دانشگاه، بروزرسانی نرم افزار های کتابخانه  و امکان ارسال کتاب های کتابخانه به صورت پستی برای دانشجویان را از فعالیت های اخیر مدیریت پژوهش و  فناوری عنوان کرد.
مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه از برگزیده شدن سه عنوان از کتاب های دانشگاه توسط معاونت فرهنگی اداره ارشاد استان قم خبر داد و گفت: از هر عنوان 50 جلد کتاب از سوی اداره ارشاد سفارش داده شده است.
شایان ذکر است که در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل شد.
از میان اعضای هیأت علمی دانشگاه به ترتیب دکتر مونا جامی پور، دکتر سید ضیاء الدین علیانسب و دکتر محسن رفعت به عنوان پژوهشگران برتر و از دکتر مرضیه ملکی ها و دکتر محمد رضا فلاح با عنوان شایسته تقدیر تجلیل شد.
همچنین خانم نیره موسوی هاشمی از میان کارمندان و خانم مینا خوشرو از میان دانشجویان به عنوان پژوهشگر نمونه انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

99/9/24