با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه؛
آیین آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه در سالن همایش های دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سرپرست دانشگاه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن تقدیر از زحمات اساتید به سیاست های دولت در زمینه فعالیت های آموزش عالی اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی ها نوید این را می دهد که آرام آرام به سمت حضوری شدن دانشگاه ها پیش می رویم.

وی افزود:  ایامی که گذشت شرایطی را به وجود آورد که اقدامات مناسبی در جهت تحول در آموزش الکترونیک انجام شد، از این روی با توجه به تجربیات و زیر ساخت هایی که در آموزش الکترونیکی به دست آمده در آینده از ظرفیت آموزش مجازی بیشتر استفاده خواهیم کرد.

دکتر نسرین صادق زاده تایید استقلال دانشگاه در طرح آمایش آموزش عالی را مورد توجه قرار داد و گفت: وقتی سازمانی دچار تحول می شود در صورتی این تحول سازنده است که در کنار آن خلاقیت، اراده و پشتکار جمعی وجود داشته باشد.

سرپرست دانشگاه، اعضای هیأت علمی دانشگاه را مهمترین رکن پیشرفت و سرمایه های دانشگاه دانست و تصریح کرد: اعضای هیأت علمی باید علاوه بر کمک به پیشرفت دانشگاه در حوزه های آموزشی و پژوهشی الگویی برای همدلی و همکاری در دانشگاه باشند.

وی ادامه داد: این همکاری و هماهنگی از گذشته بین اساتید و کارمندان مجموعه وجود داشته و بی شک الگو بودن اساتید در این میان تاثیر بسزایی داشته است.

دکتر صادق زاده از برنامه ریزی برای بهبود ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در جهت پیشرفت و ارتقاء ارزش دانشگاه سخن گفت و افزود: در کنار این دو امر پر اهمیت، مدیریت فرایند ها و چابک سازی آن ها نیز از مهمترین امور زیر ساختی است که برنامه ریزی های خوبی برای آن ها انجام شده است.

سرپرست دانشگاه مهمترین هدف حال حاضر دانشگاه را استاندارد سازی ساختار تشکیلاتی و  دریافت موافقت قطعی دفتر گسترش با عنوان دانشگاه دانست و اظهار کرد: در ایجاد رشته ها و دانشکده ها نباید تقلیدی عمل کنیم و باید برای دست یابی به دانشگاهی جامع و با نگاهی بین المللی، آینده دانشگاه را تصویر کنیم.

وی از کمک و همکاری اساتید و کارکنان در پیشبرد امور دانشگاه استقبال کرد و گفت: این دانشگاه متعلق به تک تک شما عزیزان است و هر فردی می تواند به نوبه خود در پیشرف این مجموعه سهیم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آخوند زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تبریک آغاز ماه ربیع الاول، حضور اساتید مجرب در این دانشگاه را نقطه قوت خواند و گفت: بسیاری از پذیرفته شدگان در دانشگاه به دلیل حضور اساتید حاذق، این دانشگاه را انتخاب می کنند.

وی به دشواری های برگزاری برنامه های فرهنگی اشاره کرد و از اساتید دانشگاه خواست تا مشارکت بیشتری در برنامه های فرهنگی داشته باشند.

دکتر علی صفری، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه از سختی های کار در نخستین سال های تاسیس دانشگاه یاد کرد و اظهار داشت: امکاناتی که در حال حاضر برای اساتید وجود دارد به هیچ وجه قابل قیاس با آن سال ها نیست.

وی میانه روی و تعادل را مطلوب دانست و توضیح داد: در امور مربوط به اساتید مانند ترفیع و تبدیل وضع، بالشخصه طرفدار سختگیری های آنچنانی و برخوردهای سلیقه ای نیستم.

معاون آموزشی و پژوهشی از تلاش برای تشکیل 3 دانشکده در آینده نزدیک خبر داد و تشریح کرد: دانشکده مدیریت و حسابداری 1 نفر هیأت علمی و برای دانشکده حقوق و الهیات 2 نفر نیاز داریم تا در کنار دانشکده علوم انسانی و هنر مجموعه 3 دانشکده داشته باشیم و مشکلاتی که از لحاظ ساختاری داریم مرتفع شود.

دکتر علی صفری  از کسب مجوز برای بهره مندی از هیأت جذب هیأت علمی در داخل دانشگاه به عنوان یکی از اولویت های دانشگاه نام برد و گفت: یکی از شرایط اخذ این مجوز حضور حداقل 50 نفر عضو هیأت علمی در دانشگاه است که انشاء الله تا پایان سال جاری به این آمار دست خواهیم یافت.

وی تاکید کرد: در صورت تحقق این امر، سرعت جذب هیأت علمی افزایش خواهد یافت.

در ادامه مراسم سرپرست دانشگاه به همراه حاضرین جلسه، به تبادل نظر پیرامون مسائل جاری دانشگاه پرداختند.

1400/07/20