در آیین گرامی داشت روز دانشجو؛
از دانشجویان برتر علمی و فعالین فرهنگی تجلیل شد

آیین گرامی داشت روز دانشجو با حضور جمعی از دانشجویان در سالن همایش های دانشگاه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار و در آن از دانشجویان برتر علمی و فعالین فرهنگی تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حضرت معصومه (س) دکتر نسرین صادق زاده، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) در این برنامه با ابراز خرسندی از حضور جمعی از دانشجویان در دانشگاه بیان داشت: قدم نهادن دانشجویان در دانشگاه پس ازدو سال مایه خیر و برکت برای دانشگاه خواهد بود.
وی با تبریک روز دانشجو به تمام پویندگان راه علم و دانش این روز را نماد حضور دانشجویان در عرصه های فرهنگی، جامعه و سیاست دانست.
دکتر نسرین صادق زاده، خواسته مقام معظم رهبری از دانشجویان مبنی بر تجربه دانشجو بودن به معنای واقعی کلمه را مورد توجه قرار داد و افزود: این جنبه های بصیرت افزا اگر در کنار آموزش های علمی قرار گیرد می توان گفت معنای درست و کامل دانشجو تحقق یافته است.
سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) مهمترین هدف این دانشگاه را تربیت بانوان موفق در عرصه های مختلف مربوط به خانواده و جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: یک بانوی موفق می تواند در خانه یا در جامعه مدیر موفقی باشد.
 وی لازمه دست یابی به این هدف را جامعه محور بودن دانشگاه دانست و گفت: فعالیت های این دانشگاه باید به سمت و سوی توانمند سازی و مهارت آموزی سوق داده شود تا تاثیر گذاری دانش آموختگان دانشگاه نیز بر جامعه بیش از گذشته محسوس و ملموس باشد.
حجت الاسلام و المسلمین آخوند زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر اظهار داشت: پیام کلی شهدای آن روزها این بود که رسالت دانشجو، حق باوری و حق طلبی است.
وی به تشریح جهاد تبیین از نظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: طبق نظر مقام عظمای ولایت، وظیفه دانشجویان نه بیان بعضی از مسائل بلکه بیانی جهادی است. یعنی تمام دانشجویان باید نسبت به مسائل جامعه حساس باشند و به صورت مبارززه ای تمام عیار این مسیر را ادامه دهند.
وی به لزوم بصیرت در اقدامات و عکس العمل ها اشاره نمود و اظهار داشت: باید این آمادگی را داشته باشیم که هر جا دشمن خواست هجمه ای وارد کند اقدامات هوشمندانه و همه جانبه ای را در پاسخ به هجمه های دشمن انجام دهیم.
وی از اخلاق، روش و مهارت به عنوان الزامات سه گانه جهاد تبیین یاد کرد و تصریح کرد: باید با رعایت اخلاق، طبق روش ها و شیوه های درست و با مهارت های مناسب روز به تبیین جهادی اقدام کرد.
این برنامه در فضایی شاد و مفرح با تجلیل از دانشجویان برتر علمی و فعالین فرهنگی پایان یافت.
1400/9/15