در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر علوم؛
با توسعه دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان دانشگاهی جامع موافقت شد

در جلسه ای که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر علوم در وزارت علوم، تحقیقات وفناوری برگزار شد، مصوبات دولت دوازدهم که توسعه دانشگاه حضرت معصومه(س) را محدود کرده بود، ملغی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) دکتر مریم بردبار، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) با اعلام این خبر افزود: با پیگیری هایی که به منظور توسعه ساختاری این دانشگاه انجام شد، مشخص شد که ستاد آمایش آموزش عالی دولت دوازدهم، در مصوبه ای هرگونه توسعه ساختاری این دانشگاه را ممنوع اعلام کرده است.
وی ادامه داد: رایزنی های متعدد با مسوولان کشوری از جمله معاون پارلمانی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر علوم در خصوص لغو این مصوبه با جدیت انجام شد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.
سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) این دانشگاه را ظرفیتی برای ارائه حق انتخاب به دختران جهت ادامه تحصیلات عالیه دانست و با اشاره به مزیت های استانی این دانشگاه اظهار داشت: رشته های تحصیلی این دانشگاه نباید محدود به علوم انسانی باشد، چراکه بسیاری از مشکلات استان و کشور که می تواند توسط بانوان و نقش آفرینی آنان در عرصه اجتماع و اقتصاد مرتفع شود، مستلزم وجود مطالعات بین رشته ای متنوع در این دانشگاه خاص است.
وی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل حمایت جدی از بانوان جویای علم تشکر کرد و با قدردانی از همراهی مجموعه معاونت آموزشی وزارت علوم گفت: جناب آقای دکتر زلفی گل در تماس تلفنی که پس از جلسه تصمیم گیری در خصوص دانشگاه حضرت معصومه (س) داشتند از موافقت با جامع بودن این دانشگاه و رفع موانع در مسیر توسعه خبر دادند و توصیه کردند که این دانشگاه باید دانشگاهی ارزش آفرین و مسئله محور باشد.
سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) ادامه داد: نگاه مجموعه معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاه های ویژه بانوان نگاهی بسیار مثبت و راهبردی است و سه دانشگاه الزهرا تهران، حضرت معصومه(س) قم و کوثر بجنورد تحت حمایت مطلوبی از سوی وزارت علوم قرار گرفته اند.
دکتر بردبار به گفتگوهای اولیه در زمینه تدوین مدل کشوری توسعه دانشگاه های ویژه بانوان با وزارت علوم اشاره کرد و گفت: در این مدل به صورت علمی، مولفه های لازم برای توسعه دانشگاه های ویژه بانوان در کشور احصاء و مدلی علمی برای این موضوع ارائه خواهد شد.
وی از تدوین طرح تحول  دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز سخن گفت و تشریح کرد: طرح تحول دانشگاه بر مبنای نیازهای استان و منطبق با طرح آمایش استان قم تدوین خواهد شد که در این خصوص برگزاری نشست هایی با دستگاه های مرتبط استانی آغاز شده و ادامه خواهد یافت.