با هدف افزایش تعاملات صورت گرفت؛
نشست مسئولان دانشگاه با اعضای اتاق بازرگانی قم

مدیران دانشگاه حضرت معصومه (س) و اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی استان قم به منظور بررسی راه کارهای افزایش تعاملات، گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س)، دکتر مریم بردبار، سرپرست دانشگاه در این نشست از لزوم آگاهی دانشگاه از مسائل صنعت سخن گفت و اظهار داشت: این آگاهی از دو جنبه مهم است یکی اینکه رشته های ارائه شده در دانشگاه باید متناسب با نیاز های سال های آتی صنایع استان و کشور باشد و دیگری از این لحاظ که مسائل صنعت باید با تکیه بر دانشگاه ها حل شود.
وی به مسئله محور بودن دانشگاه ها و پژوهشکده ها اشاره کرد و افزود: بهینه ترین حالت این است که مسائل مربوط به تولید تا مصرف در دانشگاه ها و پژوهشکده ها بیان شود و جمعی از اساتید و دانشجویان نخبه مرتبط با مسئله به حل اساسی آن بپردازند.
دکتر مریم بردبار آشنایی دانشجویان با محیط واقعی کسب و کار در طول دوران تحصیل را لازم دانست و گفت: دانشگاه و صنایع باید با همکاری یکدیگر زیرساخت های لازم برای اینکه دانشجویان بتوانند کاربرد واقعی علمی که به صورت تئوری آموخته اند را در فضای حقیقی تجربه و درک کنند را ایجاد نمایند.
در این نشست ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: برای بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود اتاق بازرگانی و دانشگاه های استان برای رشد آموزشی در بخش صنعت استان نیاز به برنامه ریزی و اقدامات بسیاری است که با بکارگیری نیروی جوان و خلاق دانشجو در دانشگاه‌ها این امر محقق خواهد شد
وی تصریح کرد: حضور دانشجویان رشته های مرتبط با  صنعت در فضای کارخانه و تولید برای اجرای پروژه های دانشگاهی و همچنین اجرای پایان نامه ها و یا کارآموزی می‌تواند تعامل بین صنعت و دانشگاه را بیشتر کند من معتقد هستم اگر دانشگاه ها بتوانند دانشجویان علاقمند را به فضای تولید معرفی نمایند ضمن تجربه آموزی دانشجویان واحدهای صنعتی نیز میتوانند در تعلیم نیروی کار ماهر پویاتر عمل کنند
وی تاکید کرد: فراگیری تجارت بین الملل یکی از نیازهای اصلی بخش صنعت در کشور است و نیروی متخصص در امر بازرگانی یکی از نیازهای همیشگی واحدهای صنعتی بوده است. این زمانی محقق خواهد شد که دانشگاه‌ها از اساتید بین المللی و با تجربه بالا استفاده کنند تا نگاه دانشجویان را به سمت فروش و بازرگانی بین الملل سوق دهند.
 رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی قم اظهار داشت: فعالیتهای آموزشی تخصصی برای مدیران واحدهای صنعتی می تواند در به روز رسانی اطلاعات تولیدی مدیران نقش شایانی را ایفا کند.

علی خاکی گفت: تلاش همه تشکل های اقتصادی برای تحقق اهداف ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند بسیاری از فاکتورهای شکست در بنگاه‌های اقتصادی را حذف نماید و باعث پویایی تولید و نتیجتاً اشتغال در آن واحد شود.
در این جلسه علی خاکی از برنامه های کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی قم برای توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال گفت و افزود: اتاق بازرگانی با دعوت از اساتید برجسته و به نام کشور در دوره های آموزشی و ارائه مجوزی تحت نظارت و مورد تأیید اتاق ایران فضای تحقیقاتی و آموزشی را برای ایجاد کسب و کار و کارآفرینی فراهم آورده است.
  در پایان این جلسه مقرر شد پس از  تبیین متن تفاهم نامه‌ای با  آخرین متدهای آموزشی و استفاده از تجربه تفاهم نامه های قبلی با دانشگاههای استان توسط دبیر کل اتاق بازرگانی زمان بعدی جلسه مشخص و این تفاهم نامه به امضای مدیریت موفق از مسیر کار و آموزش شکل میگیرد.