سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س):
لازمه پیروزی در عرصه نبردهای معاصر، الگوشدن دفاع بی بدیل در دوران جنگ تحمیلی است

ویژه برنامه گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان، در سالن همایش های دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مریم بردبار در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به جامعه دانشگاهی و به ویژه دانشجویان جدیدالورود ، مهم ترین وظیفه آحاد جامعه را قدردان بودن از زحمات تمام عزیزانی دانست که هشت سال جانانه و بی بدیل از این مرز و بوم دفاع کردند.
وی افزود: گواه ما در بی بدیل بودن این دفاع تاریخ گذشته ایران است که مالامال از جنگ ها و معادلات صلحی است که در همه آن ها بخش قابل توجهی از سرزمین مان را از دست دادیم ، اما در این هشت سال دفاع مقدس ، حتی ذره ای از خاک این مرز و بوم را از دست نداده ایم.
دکتر بردبار عامل تحقق این  حماسه تاریخی را مبتنی بودن بر تاکتیک های مبتکرانه و شجاعانه عنوان کرد و اظهار داشت: این دفاع جانانه حول محور عقلاتیت و تدبیر و با پشتوانه معرفت، ایثار، عشق و ایمان قلبی نسبت به اصول  و ارزشهای دینی و حفظ جغرافیای سرزمین و ناموس وطن بود.
وی خطاب به دانشجویان متذکر شد: دانشجویان عزیز ؛ گمان نکنید جنگ و دفاع تمام شد. بلکه امروزه نبرد به عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه ای تسری پیداکرده که نمونه عینی آن را در حوادث اخیر شاهد بودیم.
سرپرست دانشگاه ادامه داد: پس لازم است بدانیم که اولا ؛ نقش ما و شما جوانان عزیز در عرصه دفاع مقدس در نبردهای معاصر بسیار پررنگ، حیاتی و سرنوشت ساز است. دوم اینکه  لازم است هم ما و هم دانشجویان با سلاح شور و نشاط و انگیزه و باتکیه بر ابزار مطالعه، برنامه ریزی، اتحاد و هوشیاری، نقش خود را در این عرصه به خوبی ایفا کنیم تا بتوانیم در ادامه دادن این دفاع مقدس، دینمان را به شهدا و رزمندگان ادا کنیم.
دکتر بردبار با تأکید بر این نکته که جامعه هدف دشمن، جوانان ایرانی است، تشریح کرد: متأسفانه دشمن به خوبی فهمیده که اگر بخواهد بنیان جامعه ای را سست کند و نیروی دفاعی یک ملت را برای حفظ کیان و ارزشهای کشورش از آن ها بگیرد باید نیروی فکر، اندیشه و تحلیل جوانان را با استفاذه از ترفندهای پیچیده روانشناختی و مهندسی اجتماعی در مسیر اهداف استکبار جهانی تغییر مسیر داده و هدایت کند.
سرپرست دانشگاه از دانشجویان خواست که فکر و اندیشه خود را به آگاهی، بینش و بصیرت و تلاش مستمر و علم آموزی مجهز کنند تا بتوانند تعیین کننده مسیر انقلاب اسلامی ایران در گام سوم خود یعنی ساختن جامعه ای توحیدی و پایه گذاری تمدن نوین اسلامی باشند.
این ویژه برنامه با تشییع شهید گمنام، روایتگری یادگار دوران دفاع مقدس، عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه و تجدید میثاق دانشجویان با آرمان های امام و شهدا همراه بود.
1401/7/11