در بازدید معاون آموزشی وزیر علوم از دانشگاه مطرح شد:
لزوم مرجعیت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) در چند عنوان شاخص

معاون آموزشی وزیر علوم در بازدید از دانشگاه حضرت معصومه (س) مرجعیت این دانشگاه در چند عنوان علمی شاخص را لازم دانست و از حمایت وزارت علوم در این راستا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) دکتر عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم در نشستی با حضور اعضای شورای دانشگاه با اشاره به نام مبارکی که بر دانشگاه حضرت معصومه(س) نهاده شده گفت: این دانشگاه باید شاخص باشد و شأن نام آن حفظ شود. از این روی مسئولیت سنگینی بر دوش ماست.
وی افزود: باید همه همت کنند و با کمک به مسئولین دانشگاه، مشکلات این مجموعه را حل کنند.
دکتر عمو عابدینی بر عزم جدی وزارت علوم بر پیشرفت اصولی دانشگاه ها تاکید کرد و از مسئولین دانشگاه خواست با جدیت تمام کاری کنند تا دانشگاه حضرت معصومه تا ۵ سال آینده جزو ده دانشگاه برتر ویژه بانوان در سراسر دنیا باشد.
وی افزود: نوپا بودن این دانشگاه کمک می کند تا ساختار ها و مناسبات را به نحو مطلوب و اصولی پایه گذاری کنید.
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به این که دانش آموختگان این دانشگاه مادران موفق آینده هستند گفت: رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه باید هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ شرایط ارائه مناسب بانوان خانه دار هم باشد تا این بانوان هم بتوانند در کنار ایفای نقش خانوادگی ادامه تحصیل بدهند و هم یاری رسان به اقتصاد خانواده باشند.
وی سرآمد شدن دانشگاه حضرت معصومه (س) را دست یافتنی دانست و اظهار داشت: مهمترین اقدام در این زمینه این است که دانشگاه حضرت معصومه در چند عنوان تخصصی به مرجعیت علمی دست پیدا کند.
دکتر عموعابدینی ادامه داد: رشته های بروز و کاربردی خصوصا علوم و فنون بین رشته ای در زمینه فضای مجازی و فناوری های نوین در حوزه علوم انسانی می تواند عناوین خوب و جذابی برای مرجعیت این دانشگاه باشد.
وی بر تمرکز برنامه های دانشگاه بر ارتقاء کیفیت به جای کمیت توصیه کرد و گفت: این دانشگاه باید دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی باشد.
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: رویکرد این دانشگاه باید حل مسئله باشد و با ایجاد پژوهشکده ها و برج های فناوری و فضاهای اشتراکی با صاحبان صنایع و دانشگاه های سایر کشورها به بستر مناسبی برای جذب نخبگان تبدیل شود.
وی اظهار داشت: وزارت علوم نیز حمایت های لازم برای ایجاد پردیس فناوری های نرم ویژه بانوان در این دانشگاه را خواهد داشت.
در این جلسه اعضای شورای دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل ساختاری و آموزشی پرداختند.