در کارگروه پوشاک ایرانی-اسلامی استان قم تایید شد:
تدوین نقشه راه تبدیل استان به قطب پوشاک ایرانی اسلامی توسط دانشگاه حضرت معصومه (س)

در کارگروه استانی پوشاک ایرانی-اسلامی، تدوین نقشه راه تبدیل استان قم به قطب پوشاک ایرانی-اسلامی به دانشگاه حضرت معصومه(س) سپرده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) دکتر اکبر ابدالی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در سومین نشست کارگروه پوشاک ایرانی-اسلامی متشکل از فعالان و دست اندکاران عرصه ی طراحی، تولید و توزیع پوشاک استان قم که به میزبانی دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد از اهتمام جدی مسئولان استان برای تبدیل استان قم به قطب پوشاک ایرانی اسلامی خبر داد.
دکتر ابدالی هدف از تشکیل کارگروه پوشاک ایرانی-اسلامی را سیاستگذاری و هدفگذاری برای اقدامات مناسب در جهت طراحی، تولید و توزیع پوشاک ایرانی-اسلامی عنوان کرد و افزود: مسئولان استان به ویژه استاندار محترم قم از این موضوع به صورت ویژه حمایت می کنند.
وی در پاسخ به باور برخی مبنی بر عدم استقبال مردم از پوشاک ایرانی-اسلامی گفت: رویدادهای متعدد همچون شرکت مردم در مناسبت های مذهبی، تشییع شهدا و ... نشان از باورهای اعتقادی قوی و عمیق مردم دارد و نگاه این مردم به پوشش ایرانی اسلامی نگاهی مثبت است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم توانمندی تولید پوشاک در استان را قابل توجه دانست و افزود: ظرفیت های استان در راستای طراحی، تولید و توزیع پوشاک با محوریت ایرانی-اسلامی باید به صورت منسجم به کارگرفته شوند.
وی تمایل تولید کنندگان به ورود به عرصه نوشت افزار پس از مطرح شدن نوشت افزار ایرانی در سال های قبل را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در صورت برنامه ریزی مناسب، می تواند آن اتفاق در حوزه پوشاک ایرانی-اسلامی نیز رقم بخورد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از وجود رشته های هنری به خصوص طراحی لباس، طراحی پارچه و همچنین تمام گرایش های مدیریت بازرگانی در این دانشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: وجود ظرفیت مطلوب علمی و پژوهشی و مرتبط با این موضوع در این دانشگاه ما را به این اطمینان رساند که نقشه راه لازم برای تبدیل استان به قطب پوشاک ایرانی-اسلامی توسط این دانشگاه تدوین شود.
وی افزود: برنامه ریزی دانشگاه برای توسعه رشته ها به حوزه های فناوری های نوین همچون هوش مصنوعی و تلفیق آن با رشته های هنری نوید دهنده آینده ای متفاوت برای استان است.
دکتر مریم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در این نشست ارتباط تنگاتنگ صنعت پوشاک استان قم با دانشگاه حضرت معصومه (س) را رخدادی هدفمند و پربرکت دانست و از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان واسطه این اتفاق مهم تقدیر و تشکر کرد.
دکتر بردبار ضمن بیان گزارشی از وضعیت و دستاورد ها، دورنمایی از آینده دانشگاه حضرت معصومه (س) را ارائه داد و اظهار داشت: این دانشگاه با ایجاد زیر ساخت های مناسب برای حضور بانوان جویای علم و مهارت برای نقش آفرینی هرچه بهتر در خانه و جامعه، در آینده به یکی از مهمترین محافل حل مسائل استان در حوزه های مرتبط تبدیل خواهد شد.
وی از توسعه رشته های دانشگاه به حوزه فن آوری های نوین همچون هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: تلفیق این رشته با سایر رشته های فعلی و آتی دانشگاه نظیر هنر، نساجی، روانشناسی، مدیریت و حسابداری، حقوق و علوم قرآنی و روایی به دستاوردهایی خواهد انجامید که در سطح ملی و بلکه بین المللی درخشان باشد.