در نشست تخصصی فرش دستباف استان قم تاکید شد؛
تاسیس مرکز تحقیقات فرش دستباف استان قم در دانشگاه حضرت معصومه (س)

انجمن کارفرمایان فرش دستباف قم و کارگروه فرش مرکز نوآوری و كارآفرینی دانشگاه حضرت معصومه(س) بر تاسیس مرکز تحقیقات فرش دستباف استان قم در دانشگاه حضرت معصومه (س) تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) نشست تخصصی فرش دستباف استان قم با همکاری انجمن کارفرمایان فرش دستباف قم و کارگروه فرش مرکز نوآوری و كارآفرینی دانشگاه حضرت معصومه (س) در این دانشگاه برگزار شد.
در این نشست دکتر مریم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با بیان دستاوردها و ظرفیت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش، آمادگی دانشگاه برای هر گونه همکاری در راستای ارتقاء صنعت فرش دستباف استان قم را اعلام کرد.
دکتر بردبار با اشاره به حضور اساتید مجرب در گروه هنر به خصوص رشته فرش، اظهار داشت: دانشگاه با مشاوره و ایده پردازی و نوآوری در جهت بالا رفتن ارزش هنری آثار و طرح فرش دستباف قم می تواند به معرفی علمی و آکادمیک فرش دستباف قم در سطح ملی و بین المللی بپردازد.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) تاسیس مرکز تحقیقات فرش دستباف در دانشگاه حضرت معصومه (س) در راستای پشتیبانی علمی این صنعت را لازم دانست و گفت: این مرکز می تواند با  مستندنگاری، سبک شناسی و برندسازی فرش دستباف قم نقش بسزایی در برجسته سازی فرش دستباف استان قم در عرصه ملی و بین المللی ایفا کند.
وی برگزاری دوره های آموزشی در سطح ملی و بین المللی، برگزاری همایش ها و جشنواره های ملی و بین المللی را از اقداماتی دانست که می تواند این صنعت را به اهداف همکاری مشترک دانشگاه و انجمن نزدیک کند.
مهندس ابوالفضل رجبیان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم در این نشست ضمن تاکید بر افزایش ارتباط دست اندرکاران فرش دست باف با محیط علمی و آکادمیک گفت: ارتباط دوسویه دانشگاه با اتحادیه ها و انجمن های مرتبط با فرش دستباف در استان می‌تواند علاقمندان به این رشته را راهنمایی  و خط و مشی لازم رسیدن به اهدافشان ترسیم کند.
وی افزود: تنوع رشته های دانشگاه حضرت معصومه (س) از هنر، مدیریت بازرگانی و روانشناسی می تواند جنبه های مختلف پشتیبانی علمی صنعت فرش دستباف استان را تضمین کند.
ابوالفضل رجبیان بیان داشت: صنعت فرش دستباف کشور با توجه به ارزنده بودن این محصول در سراسر دنیا آینده بسیار خوبی دارد و توصیه می شود علی رغم همه مشکلات زنان با یک برنامه ریزی و استفاده از تجربیات پیشکسوتان صادراتی در این امر نقشه راهی برای رسیدن به اهداف خود ترسیم و آن را دنبال کنند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم از آمادگی این اتحادیه برای هرگونه همکاری و تعامل در برگزاری کلاسهای آموزشی و همچنین ارائه اساتید برای استفاده دانشجویان از تجربیات آنان و ورود به عرصه عملی در صنعت فرش دستباف خبر داد و افزود: معنای همکاری بین اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف و همچنین دانشجویانی رشته میتواند ایده های خلاق دانشجویان نوآور را به عرصه ظهور برساند.
عضو شورای عالی راهبردی فرش دستباف کشور تاکید نمود:  ما معتقدیم فرش دستباف کشور پرچم دوم ایران است و می تواند هویت و فرهنگ ایرانی را در قالب این هنر صنعت برای همه دنیا به نمایش بگذارد.
این نشست در پنل عمومی خود پذیرای دانشجویان رشته های هنری دانشگاه حضرت معصومه (س) و پرسش و پاسخ آنان با اعضای انجمن کارفرمایان فرش دستباف قم بود.