معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه (س) خبر داد:
آغاز به کار همایش ملی گفتمان سازی تاثیر حجاب در سلامت زن، خانواده و جامعه

دکتر سیده فاطمه فقیهی از آغاز به کار همایش ملی گفتمان سازی تاثیر حجاب در سلامت زن، خانواده و جامعه در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه با صدور بیانیه ای از آغاز به کار همایش آغاز به کار همایش ملی گفتمان سازی تاثیر حجاب در سلامت زن، خانواده و جامعه خبر اد.
متن پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دبیرخانه همایش ملی «گفتمان سازی تاثیر حجاب در سلامت زن، خانواده و جامعه» در دانشگاه حضرت معصومه(س)تشکیل شد و رسما آغاز به کار کرد.

این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه تک جنسیتی محصول انقلاب اسلامی در راستای رسالت و ماموریت خود در امر آموزش، پژوهش و پرورش بانوان، با هدف ایفای نقش جامعه دانشگاهی به عنوان پرچمداران علم و آگاهی در نظر دارد تا به صورت روشمند و علمی به موضوع حجاب و آثار آن در سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی بپردازد. در موضوع تاثیر حجاب در امر سلامت از ابعاد علمی و از منظر علوم مختلف پزشکی، روانشناختی، تربیتی، مدیریتی، هنری، قرآنی، فقهی، حقوقی، هنری، ادبیاتی و... می توان بررسی های عمیق و دقیقی انجام داد که علاوه برهم افزایی علمی و پژوهشی در شکل گیری بینش جدید و ناب برای افراد جامعه و به ویژه نسل جوان و دانشگاهی میتواند موثر باشد. متاسفانه امروزه هجمه عظیم جریانهای رسانه ای ضد انقلاب و دستگاههای فرهنگی معاند و مخالف اسلام در صدد کمرنگ کردن و بی اثر کردن حجاب در جامعه و به ویژه در باور نسل جدید هستند.

برگزاری رویدادهای علمی با مشارکت مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی یکی از اقداماتی است که می تواند در جهت رویارویی با این جنگ تبلیغاتی و هویتی انجام پذیرد. دانشگاه حضرت معصومه(س) با برخورداری از ظرفیت علمی و فرهنگی بی بدیل استان قم و همجواری با بانوی کرامت و نیز تجربه موفق در برگزاری همایش بین المللی فلسفه حقوق زن در اسلام در سال 1392 شرایط بسیار خوبی برای برگزاری این همایش و تولید و نشر متون علمی در حوزه حجاب از منظر علوم مختلف را دارد. این همایش تحت نظر معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه و دبیر علمی سرکار خانم دکتر فاطمه قدرتی (عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق) و دبیر اجرایی جناب آقای دکتر وحید نکونام (عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق و دبیر هم اندیشی اساتید) برگزار می گردد و قصد دارد پیش نشست های تخصصی با همکاری سایر مراکز علمی در محورهای مورد نظر اجرا سازد  تا ان شالله در سالروز میلاد اسوه زنان عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با معرفی و ارائه مقالات برگزیده همایش علمی برگزار گردد. از این رو از عموم علاقه مندان و دغدغه مندان در عرصه علم و فرهنگ دعوت به عمل می آید تا با مشارکت فکری و علمی خود در برگزاری موثرتر و باشکوه تر این برنامه ما را یاری نمایند.
سیده فاطمه فقیهی
معاونت آموزش و پژوهش
 

شایان ذکر است علاقه مندان می توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس ذیل مراجعه نمایند:

hijab-health.hmu.ac.ir