با حضور استاندار قم و نخبگان دانشگاهی؛
دومین نشست فصل حضور در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد

دومین نشست فصل حضور نخبگان در عرصه تصمیم سازی با حضور استندار قم، مدیران و مسئولان استانی و روسا و اساتید دانشگاه های استان قم به اهتمام دبیرخانه هم اندیشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم و به میزبانی دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) دکتر مریم بردبار ضمن خیر مقدم به حضار، برگزاری چنین نشست هایی را مثبت و موثر ارزیابی کرد و گفت: حضور نخبگان و نظرات اندیشمندانه آنان که از آثار پژوهشی نشات گرفته است می تواند راهگشای بسیاری از مسائل اساسی استان باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از لزوم برنامه ریزی منسجم و اصولی در خصوص تبدیل قم به قطب تولید پوشاک با ویژگی های مثبت برای نسل جوان اشاره کرد و گفت: دانشگاه حضرت معصومه (س) می تواند با بهره مندی از اساتید خود در این حوزه مباحث مربوط به تحقیق و توسعه صنعت پوشاک قم را به عهده بگیرد.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) پیشنهاد کرد: یکی از راه های نیل به این هدف احداث یک فروشگاه بزرگ است که به صورت تخصصی البسه با ویژگی های مورد نظر قشر مذهبی را با کیفیت و قیمت مناسب عرضه نماید.
سیدمحمدتقی شاهچراغی در دومین نشست «فصل حضور» با اشاره به اینکه در طول یک ونیم سال گذشته رویکرد و جهت گیری مناسبی صورت گرفته است گفت: در استان قم مسائل و چالش‌هایی از سالیان گذشته باقی مانده که باید این عقب ماندگی‌ها جبران شود.
استاندار قم بر تشکیل کارگروهی تخصصی برای بررسی مسائل و مشکلات استان با حضور اساتید دانشگاه‌های استان تاکید کرد و افزود: باید این نشست‌ها تخصصی تر، عملیاتی‌تر و با موضوعات مرتبط در قالب کارگروهی تشکیل شود و با هم افزایی هم می‌توان نحوه اجرا را اصلاح نمود تا نتایج مشخص تری داشته باشیم.
وی بر توانمند سازی و تربیت نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: استان قم بدلیل وجود حوزه علمیه و دانشگاه های متعدد در نیروی انسانی از ظرفیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.
شاهچراغی همچنین گفت: اساسا در مقطعی از تاریخ در تربیت توانمندسازی مدیران غفلت شده است، برای رفع این غفلت‌ها کارهایی هم شروع شده که امیدواریم ثمر خوبی داشته باشد. قم ظرفیت بی‌نظیری در حوزه نیروی انسانی دارد که واقعا می‌توان اقدام های خوبی از این طریق انجام داد، مدیریت استان با تمام بضاعتش پای کار است و برای کمک به اساتید و جامعه نخبگانی دریغ نخواهد کرد. راهکارهایی که در این جلسات مطرح می‌شوند در صورت امکان عملیاتی بودن آن‌ها، با استفاده از ظرفیت های استانی و همچنین ظرفیت های ملی پیگیری خواهیم کرد.
در پایان این نشست از دکتر مریم بردبار که از سوی وزارت علوم در زمره 10 رئیس برتر دانشگاه های کشور قرار گرفته و نشان سرو علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت کرده بود توسط استاندار قم تجلیل شد.