با حضور صاحبنظران حوزه حجاب و عفاف برگزار شد:
نشست تخصصی مهندسی فرهنگی حجاب و عفاف با تاکید بر مردمی سازی و ظرفیت های استانی

نشست تخصصی با عنوان" مهندسی فرهنگی حجاب و عفاف با تاکید بر مردمی سازی و ظرفیت های استانی" از سلسله نشست‌های تخصصی چهارمین همایش ملی و دومین همایش  بین المللی  حکمرانی متعالی در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) این نشست به دبیری دکتر وحید نکونام عضو هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) و با حضور جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی، حجت الاسلام و المسلمین طایی، نماینده استانداری و با ارائه خانم دکتر دلاوری استاد حوزه و دانشگاه، جناب آقای دکتر بستان دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جناب حجت الاسلام و المسلمین گرجی دبیر محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و حجت الاسلام و المسلمین یزدی معاون محترم پیشگیری از جرم دادگستری استان قم برگزار گردید.
دکتر دلاوری در این نشست به تشریح نقش اساتید حوزه و دانشگاه در آموزش آداب امر به معروف و نهی از منکر، توانمند سازی افراد جامعه در راستای این فریضه، شبکه سازی هرمی از دختران و پسران فعال مذهبی، توجه دادن جوانان به وضعیت فرهنگی غرب و انحطاط این جوامع، جذب و ارشاد مهره های موثر و سلبریتی ها در زمینه حجاب و توجه به نقش محلات و مساجد پرداخت.
همچنین دکتر بستان به تمرکز زدایی از حکمرانی در مقوله حجاب و عفاف اشاره نمود و در این راستا ملاک هایی چون مکان جغرافیایی خاص، نسبت جمعیتی، حضور طلاب و روحانیون در قم، گردشگری مذهبی، پیشینه مذهبی و تاریخی شهر قم را به عنوان مولفه هایی که در سیاست گذاری امر حجاب در این استان مهم می باشد را تبیین کرد.
حجت الاسلام گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم نیز تغییر نوع نگاه به حجاب از امری صرفاً دینی و واجب شرعی به نعمتی الهی جهت حفاظت از جامعه را مورد تاکید قرار داد و در این راستا نگاه افراطی و تفریطی به این موضوع را آسیب رسان ارزیابی کرد.
 وی در ادامه بیان داشت: جواهر لعل نهرو از رهبران جنبش استقلال هند بر این موضوع صحه گذارده که حجاب در ایران در طول تاریخ آنقدر پر رنگ است که گویی این امر از ایران به اسلام سرایت کرده است.
وی بیان نمود: باید این نکته را برای جوانان تبیین نمود که حجاب محدودیتی است که مصونیت می آورد، ارزش آفرین، لذت بخش، جذابیت آفرین و تعالی بخش است. وی در ادامه به موضوع آسان سازی حجاب اشاره داشتند. توجه حاکمیت به تسهیل حضور بانوان در مجامع عمومی و اختصاصی سازی اماکن برای راحتی بانوان از موضوعاتی است که در نهادینه شدن حجاب در سایر عرصه ها تاثیر به سزایی دارد.
سخنران پایانی این نشست نیز حجت الاسلام یزدی معاون محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم بود که به تشریح موضوع عرصه های مختلف صیانت پرداخت.
وی اظهار داشت: عرصه هایی چون نگاه و لمس نامحرم در صیانت از جامعه نقش آفرین است.
 حجت الاسلام و المسلمین یزدی بیان کرد: در بسیاری از پرونده هایی که منجر به تعرض بانوان گردیده وتبعات زیان باری برای آنان ایجاد نموده عدم توجه به عرصه های صیانت نقطه اساسی بوده است.
گفتنی است در پایان هر سخنرانی پرسش هایی از سوی اساتید و حضار جلسه مطرح گردید.