با هدف تشریک مساعی صورت گرفت:
امضای تفاهم نامه بین دانشگاه حضرت معصومه (س) و کانون سردفتران و دفتریاران استان قم

دانشگاه حضرت معصومه (س) و کانون سردفتران و دفتریاران استان قم تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س)، جلسه انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه حضرت معصومه و کانون سردفتران و دفتریاران استان قم در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه که با حضور دکتر مریم بردبار ریاست دانشگاه، تعدادی از اعضای هیات علمی گروه حقوق، رییس مرکز آموزش آزاد دانشگاه حضرت معصومه و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان قم برگزار شد فرصت های افزایش تعامل و برگزاری دوره های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر مریم بردبار، رئیس دانشگاها حضرت معصومه (س) ضمن تشریح اقدامات این دانشگاه در ایجاد سامانه آرمان به عنوان مجموعه ای هدفمند و پیشرو در مهارت افزایی دانشجویان، علاقه مندی مجموعه دانشگاه را به افزایش تعاملات سازنده با کانون سردفتران مورد تاکید قرار داد.

وی لزوم برگزاری دوره های آشنایی تخصصی با مباحث حقوق ثبت و چالش های موجود را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از نتایج همکاری این دو مجموعه، تلاش برای حل آن ها از طریق روش های علمی و بهره مندی از تجربیات سازنده فعالان این عرصه جهت پویایی هرچه بیشتر آموزش مسایل ثبتی است.

رییس هیات مدیران کانون سردفتران و دفتریاران استان قم نیز با بیان اقدامات صورت گرفته از سوی این کانون مانند تاسیس گروه مطالعات فقه و حقوق، اصلی ترین نقص نظام آموزش حقوق در ایران را دور بودن دانش آموختگان از مباحث عملی و عدم آشنایی با نیازهای اصناف حقوقی دانست.

وی تسلط بر مباحث حقوق ثبت مانند آشنایی با کمیسیون های تخصصی متعدد را زمینه ساز فرصتی قابل توجه در اشتغال زایی دانشجویان حقوق دانست که به علت تخصصی بودن و عدم توجه متناسب در نظام آموزشی مغفول مانده است.

شایان ذکر است با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین، زمینه برگزاری دوره های مشترک، بهره مندی از تجربیات، دانش  و تخصص دانشگاهی در تعریف طرح های پژوهشی و موضوعات پایان نامه و تلاش موثر در پیوند مباحث نظری و چالش های عملی و راهکارهای عملیاتی کردن ظرفیت هایی چون بورسیه صنعتی دانشجویان در کانون و استفاده از تجربیات اعضای کانون به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در پایان بر امکان بهره مندی از ظرفیت علمی موجود در دانشگاه حضرت معصومه(س) و کانون سردفتران و دفتریاران استان قم جهت انجام فعالیت هایی شاخص فراتر از سطح استان و جهت ارایه در سطح کشور نیز تاکید گردید.