به منظور پیشبرد دیپلماسی علمی صورت گرفت؛
دیدار هیات اعزامی دانشگاه حضرت معصومه (س) با روسای 6 دانشگاه عراق

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) و هیات همراه از دانشگاه های واسط، الکفیل، کربلا، الکوفه، مستنصریه و دیالی بازدید و با روسای این دانشگاه ها دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) هیاتی از دانشگاه حضرت معصومه (س) متشکل از رئیس دانشگاه، مدیر امور بین الملل و کارشناسان امور بین الملل با سفر به کشور عراق از 5 دانشگاه این کشور بازدید کردند و در جلسات جداگانه به گفتگو با روسای دانشگاه ها در خصوص محور های مشترک همکاری علمی و فرهنگی بین دانشگاهی پرداختند.

دکتر مریم بردبار، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در تشریح این سفر گفت: دانشگاه حضرت معصومه (س) برنامه ریزی مناسبی برای حضور در عرصه های بین المللی را مد نظر قرار داده و این سفر به منظور ایجاد زمینه های مساعد برای همکاری علمی بین دانشگاهی در سطح بین المللی انجام شده است.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) افزود: هر چند در آغاز این راهیم اما با ایجاد ظرفیت ها و اهتمام اعضای هیات علمی دانشگاه و استفاده از تجربیات سایر دانشگاه ها، مسیر را با شتاب بیشتری خواهیم پیمود.

دکتر بردبار ثمره این سفر را مطلوب و در راستای پیشبرد دیپلماسی علمی ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سفر اخیر روسای دانشگاه های عراق به ایران که به مناسبت هفته علم در مشهد مقدس برگزار شد، با 12 دانشگاه عراقی تفاهم نامه همکاری امضا کردیم که در این سفر ضمن دیدار با روسای دانشگاه های دیالی، کربلا و مستنصریه به منظور اجرایی شدن تفاهم نامه امضا شده در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی رایزنی های خوبی داشتیم که انشالله با همت اعضای هیات علمی، به صورت تخصصی در سطح گروه های آموزشی ادامه داده خواهد شد.

وی افزود: گفتگو با روسای دانشگاه های الکفیل و الکوفه نیز در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری انجام شد که انشالله به زودی به امضای طرفین خواهد رسید.

دکتر بردبار رویکرد روسای این دانشگاه ها از جمله دکتر نورس رئیس دانشگاه الکفیل نجف اشرف، دکتر باسم رئیس دانشگاه کربلا، دکتر تحسین حسین مبارک رئیس دانشگاه دیالی و دکتر یاسر لفته حسون رییس دانشگاه الکوفه برای همکاری با دانشگاه حضرت معصومه (س) را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ارتباط و تعامل با دانشگاه های عراقی فرصت بسیار خوبی است که اساتید دانشگاه بتوانند علاوه بر انتقال دو طرفه تجربیات خود در عرصه های مختلف، رتبه دانشگاه در سطح بین المللی را ارتقا بخشند.

وی اعلام کرد: در آینده نزدیک شاهد تعاملات بیشتر و حضور اساتید خبره عراقی در دانشگاه حضرت معصومه (س) و اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) در دانشگاه های عراق خواهیم بود که توضیحات تکمیلی در این خصوص به اطلاع خواهد رسید.

 

شایان ذکر است این سفر با دیدار هیات دانشگاه حضرت معصومه (س) با رایزن فرهنگی ایران در عراق و حضور در محل شهادت سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پایان یافت.

 

اخبار مرتبط (جهت مشاهده کلیک کنید)
در راستای عملیاتی شدن تفاهم نامه فی مابین؛
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با رئیس دانشگاه مستنصریه دیدار کرد
در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه دیالی؛
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) از دانشگاه دیالی بازدید کرد
به میزبانی دانشگاه کربلا؛
روسای دو دانشگاه حضرت معصومه(س) و کربلا با یکدیگر دیدار کردند
توسط هیات اعزامی دانشگاه حضرت معصومه (س) انجام شد:
بازدید از دانشگاه کوفه در عراق و گفتگو با مسولان دانشگاه
به منظور آشنایی با ظرفیت های همکاری؛
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) از دانشگاه کفیل در عراق بازدید کرد
در حاشیه سفر به عراق؛
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با رایزن فرهنگی ایران در بغداد، افغانستان و ونزوئلا دیدار کرد
با ارسال مقالات علمی؛
اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) در همایش حضرت زهرا (س) شرکت کردند