به میزبانی دانشگاه کربلا؛
روسای دو دانشگاه حضرت معصومه(س) و کربلا با یکدیگر دیدار کردند

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) از دانشگاه کربلا دیدار و با رییس این دانشگاه در خصوص ورود به فاز اجرایی تفاهم نامه فی ما بین گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) در این دیدار رییس دانشگاه کربلا  ضمن خوشامدگویی با تبیین فرصت های همکاری در عرصه های مختلف به بیان سازوکار های لازم برای ادامه این همکاری ها پرداخت و بر عزم راسخ دانشگاه برای عملیاتی سازی بند های تفاهم نامه تاکید کرد.

دکتر مریم بردبار، رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز با تاکید بر لزوم همکاری مشترک در زمینه های  مختلف به تبیین زمینه های همکاری پرداخت و اظهار داشت: دانشکده های دانشگاه حضرت معصومه(س)  و دانشکده های دانشگاه کربلا از جمله دانشکده مدیریت، حقوق و ... می توانند همکاری های سازنده ای داشته باشند ، به عنوان نمونه می توان  همکاری مشترک در زمینه های اجرایی و دوره های آموزشی را  اجرا نمود تا در راستای اجرای تفاهم نامه گامی بلند برداشته شود

دکتر هاشم جبار الحسینی رییس دانشکده مدیریت نیز هماهنگی های لازم برای همکاری دانشکده های مدیریت دو دانشگاه برای اجرای پژوهش های تطبیقی را مورد توجه قرار داد.
دکتر جبار الحسینی ضمن تاکید بر لزوم  ورود دانشکده های علوم مهندسی، معماری و حقوق  در این پروژه ها از راهپیمایی ایام اربعین حسینی به عنوان ظرفیتی بزرگ برای اجرای پروژه های مدیریتی مشترک یاد کرد.

رییس دانشکده زبان دانشگاه کربلا در این دیدار ضمن بیان فرصت های همکاری در این دانشکده، گفت: چهار ماه دیگر همایش های متعددی در موضوعات زبان عربی و انگلیسی برگزار خواهد شد و از دانشگاه حضرت معصومه (س) که رشته های متعددی در موضوعات زبان دارد، بذای مشارکت در این رویداد ها دعوت به عمل می آید.

دکتر بردبار ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشکده علوم اسلامی و دانشکده حقوق دانشگاه کربلا از جمله دادگاه مجازی و کتابخانه تخصصی و سالن همایش در زمینه  همکاری های مختلف گفتگو کرد.
در این نشست برگزاری کارگاه های دو جانبه، فرصت های مطالعاتی  بین دو دانشگاه، تالیفات مشترک در علوم اسلامی،  ترجمه و شرح قوانین جمهوری اسلامی ایران به زبان عربی و ترجمه و شرح قوانین کشور عراق به زبان فارسی از جمله زمینه های مهم همکاری دو دانشگاه برشمرده شد.

شایان ذکر است دو طرف ضمن استقبال از طرح های پیشنهادی، تعیین تاریخ هر یک از همکاری ها را در راستای ورود جدی در فاز عملیاتی تفاهم نامه امضا شده، لازم و ضروری دانستند.
همچنین پس از این دیدار، رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) با حضور در مجلس گرامی داشت شهدای مقاومت بر دوستی و برادری دو کشور عراق و ایران تاکید کرد.