توسط هیات اعزامی دانشگاه حضرت معصومه (س) انجام شد:
بازدید از دانشگاه کوفه در عراق و گفتگو با مسولان دانشگاه

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) و هیات همراه از دانشگاه کوفه بازدید و با مسئولان این دانشگاه در خصوص همکاری های علمی گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) رییس دانشگاه کوفه ضمن استقبال از هیات اعزامی دانشگاه حضرت معصومه (س) به عراق، به روابط و پیوند های استوار و عمیق دو کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: نماد ارتباط عمیق و دوستی دو کشور همرزمی حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس است که پا به پای یک دیگر بر علیه  تروریست صف آرایی کرده و بر علیه ظلم ایستادگی کردند.
رییس دانشگاه کوفه با تاکید بر رغبت این دانشگاه برای برقراری ارتباط عمیق بین دو دانشگاه اظهار داشت: ارتباط بین دو دانشگاه باید فراتر از بند های تفاهم نامه باشد و در این خصوص آمادگی کامل برای اقدامات دوستانه و همکاری با دانشگاه حضرت معصومه (س) داریم.
دکتر مریم بردبار، رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) در این دیدار به بیان رشته ها و ظرفیت های مختلف دانشگاه پرداخته و بر لزوم برقراری ارتباط  مداوم و مستمر بین اساتید دانشکده ها برای تعمیق ارتباطات و ادامه همکاری ها اشاره کرد. 
وی بر رشته های متعددی که کشور ایران بطور کلی و  دانشگاه حضرت معصومه (س) به طور خاص در آن سرآمد است( مثل رشته طراحی لباس فرش بافی و ...)  تاکید کرده و همکاری در این زمینه ها مخصوصا در زمینه  طراحی لباس هایی متناسب با تمدن اسلامی را لازم و ضروری دانست.