رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س):
شهر مقدس قم فرصت بی نظیری برای توسعه علوم انسانی دارد

دکتر مریم بردبار در همایش ملی گفتمان سازی تاثیر حجاب در سلامت زن، خانواده و جامعه گفت: قم بین المللی ترین شهر ایران است و این فرصت بی نظیری برای توسعه علوم انسانی و طبیعی در این شهر است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س)، دکتر مریم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز در این همایش، ضمن خیر مقدم به میهمان و مدعوین حاضر در جلسه عنوان کرد: ۱۳۰ ملیت دنیا در قم حضور دارند و هیچ شهری در کشور اینچنین نیست، قم بین المللی ترین شهر ایران است و این فرصت بی نظیری برای توسعه علوم انسانی و طبیعی در این شهر است. 
وی با اشاره به روایت امام صادق(ع) که فرمودند: علم در شهرى آشكار خواهد شد به نام قم، این شهر معدن علم و فضل مى‌شود، ادامه داد: این علم مطلق است که هم علوم انسانی و هم طبیعی را شامل می‌شود، ۶۰۰ مرکز آموزشی و پژوهشی در قم فعال است و در حوزه علوم انسانی ادعا دارند و این مراکز در گسترش علوم انسانی قرآن‌بنیان فعالیت دارد.
بردبار اظهار کرد: دانشگاه حضرت معصومه(س) در سال ۱۳۸۶ تأسیس شده و از جمله سه دانشگاه ویژه بانوان در کشور است؛ این دانشگاه افزایش توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف و تقویت باورهای اعتقادی و تربیت اجتماعی آنان را مدنظر قرار داده و در ۱۳ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۰ رشته در مقطع ارشد، با تدریس ۱۰۰ عضو هیئت علمی به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی و غیر ایرانی می‌پردازد.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران و دبیران این همایش افزود: این همایش ۵۴۰ نفر شرکت‌کننده حضوری و غیرحضوری دارد و ۲۹۳ مقاله به این همایش رسیده که از این میزان ۲۷۰ مقاله در دانشگاه‌های کشور و ۲۳ مقاله از کشور عراق بوده و ۳۰ مقاله به چهار مجله علمی پژوهشی راه پیدا کردند و امیدواریم بتوانیم دبیرخانه دو سالانه این همایش را تأسیس کنیم.