معاون اداری و مالی دانشگاه حضرت معصومه (س):
35 هکتار از اراضی دانشگاه به مسکن اعضای هیات علمی، کارکنان و نخبگان استان قم و مجتمع کارآفرینی بانوان اختصاص یافته است

دکتر روح الله عباسی شورشجانی معاون اداری مالی دانشگاه حضرت معصومه (س) از اختصاص 30 هکتار از زمینهای دانشگاه جهت ساخت مسکن اساتید و کارکنان دانشگاههای استان و نیز تخصیص 5  هکتار جهت ساخت مجتمع کارآفرینی ویژه بانوان استان قم خبر داد.
 

معاون اداری مالی دانشگاه حضرت معصومه (س) در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) بیان کرد:  در سال گذشته طبق تفاهم‌نامه میان وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن ویژه اساتید، کارکنان و نخبگان علمی، حدود یک سوم از زمین‌های در اختیار دانشگاه حضرت معصومه (س ) به این امر اختصاص یافت که اتفاق بزرگی در نوع خود می باشد و در صورت اجرای درست این طرح، می تواند امکانات رفاهی مناسبی را در جوار دانشگاه برای دانشجویان فراهم آورده و بسیاری از مشکلات کنونی دانشگاه را نظیر دسترسی مناسب به مراکز خرید و ایاب و ذهاب مرتفع سازد.
همچنین برای طرح "پارک کار آفرینی ویژه بانوان" که ایده جدیدی است و برای اولین بار در کشور با همکاری وزارتخانه های محترم "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و "علوم، تحقیقات و فناوری"  در این دانشگاه که نخستین دانشگاه دخترانه پس از انقلاب است اجرایی می گردد، زمینی به مساحت 5 هکتار تخصیص داده شده و فعالیتهای مرتبط آغاز گردیده است. تاکید بر نقش محوری زن در خانواده، توسعه توانمندی های فردی، افزایش نشاط، خلاقیت،  کارآفرینی و ترغیب به کسب و کارهای خانگی از ویژگی های این طرح است. این طرح کلیه رده های سنی بانوان را شامل شده و می تواند مرجع مناسبی برای مشاوره، آموزش، توسعه مهارتها، و پشتیبانی باشد. در چنین محیطی، امکان هم افزایی در یک محیط دانشگاهی بین کلیه بازیگران در این حوزه بوجود آمده و می تواند منشا خیرات و برکات فراوان گردد. 

دکتر روح‌اله عباسی شورشجانی  در ادامه گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) عنوان کرد:  در سالی که گذشت، به لطف الهی اقدامات فراوانی در دانشگاه با همراهی ریاست محترم دانشگاه و همکاری همکاران محترم و پر تلاشمان در واحدهای مختلف صورت پذیرفته که شرح آن، زمانی طولانی را می طلبد. منتها اهم این موارد که در ارتباط با این معاونت بوده به صورت فهرست وار ذکر خواهد شد. در نظر داریم به لطف الهی پروژه های نیمه تمام علی الخصوص سلف سرویس، کتابخانه مرکزی، سوله کارآفرینی و خوابگاه شماره 2 را تکمیل نماییم. بهبود وضعیت محوطه دانشگاه و فضای سبز موجود و همچنین، شروع پروژه هایی نظیر مسجد، خوابگاه متاهلین، دانشکده هنر و رسانه، و مهمانسرای دانشگاه از موارد اولویت دار است.
از اهم کارهای انجام شده در سال گذشته در حوزه اداری مالی می توان به رشد بیش از 100 درصدی بودجه دانشگاه و آغاز پروژه هایی نظیر: خوابگاه شماره 2، سوله کارآفرینی، تکمیل یادمان شهدا، تکمیل سالن شماره دو ورزشی و گلخانه شماره 2 دانشگاه اشاره کرد. خرید تجهیزات و راه اندازی کارگاههای هنری مانند کارگاه طراحی و دوخت لباس، کارگاه طلا و جواهر، خرید تجهیزات آزمایشگاهی گروه فرش، راه اندازی مرکز رایانه گروه هنر، ساخت زمین ورزشی روباز چند منظوره، تجهیز سالن بدنسازی، اجرای روشنایی مسیر خوابگاه تا سالن ورزشی و اطراف زمین والیبال، بهبود روشنایی اطراف ساختمانها و مسیرها، تکمیل موتورخانه ساختمان مرکزی، خرید و نصب دوربینهای مناسب جهت ارتقا امنیت دانشگاه، حسابرسی بیمه ای سال ۱۴۰۱ توسط موسسه حسابرسی تامین اجتماعی با همکاری مدیریت امور مالی، عقد قراردادهایی نظیر: خدمات مشاوره طراحی محوطه مسکن ملی، قرارداد ۲۰ ساله تامین آب سطحی شیرین با شرکت آب منطقه ای، تقسیط بدهی به سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه حسابرسی سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، اجرای مفاد بخشنامه ضوابط اجرایی مزایای جانبی در خصوص پرداخت کمک هزینه مسکن، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه مهد مودک، کمک هزینه غذا، کمک های رفاهی مناسبتی ، پرداخت های تشویقی بابت فرزندآوری، اعزام کلیه اعضای هیات علمی و کارمندان به سفر زیارتی مشهد مقدس، بن کارتهای های مناسبتی، اعزام ۱۶۰ نفر از دانشجویان به اردوی راهیان نور، اخذ مجوز شناسه نیروهای قراردادی بدون شناسه، انجام مراحل اولیه جذب نیروهای قراردادی جدید، انجام کارهای مربوط به اخذ مجوز هیات تخلفات اعضای هیات علمی، تصویب شیوه نامه های سختی کار و پرداخت پاداش و صدور احکام آن، همکاری در برگزاری همایشهای مختلف دانشگاه همچون گردهمایی ۳۰۰۰ نفری دانشجویان کشور در جمکران، همایش فصل حضور، همایش ملی حجاب، رفع کمبود فضاهای مورد نیاز با پایش و استفاده بهینه از فضاهای مختلف موجود دانشگاه و پارتیشن بندی های مناسب، انجام تعمیرات و تجهیز و بهسازی مناسب در خوابگاه دانشجویی، خرید تجهیزات اداری جدید مورد نیاز، خرید خودرو جدید، اصلاح شبکه آبرسانی و تعمیر موتورخانه چاه آب دانشگاه از دیگر موارد مهم انجام شده می باشند. 
دانشگاه حضرت معصومه (س) بعنوان یکی از سه دانشگاه دولتی ویژه بانوان کشور توانسته نقش مهمی در افزایش خودباوری بین بانوان ایفا نماید و موقعیت جغرافیایی آن در شهر مقدس قم، ظرفیت های علمی و فرهنگی بی بدیلی را در عرصه داخلی و بین الملل برای آن فراهم نموده است و موفقیت این دانشگاه در عرصه های مختلف می تواند مدل خوبی از این نوع دانشگاهها را در مقابل دیدگان قرار دهد. امیدواریم با ادامه حمایتهای دولت محترم و مدیران پرتلاش استان و همچنین تلاش مضاعف همکارانمان بتوانیم در سال جدید رشد هرچه بیشتر این دانشگاه را که از ثمرات مهم انقلاب اسلامی است، در عرصه های مختلف شاهد باشیم.