آیت الله اعرافی در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه مطرح کرد:
لزوم چینش ساختار گروه‌های علمی دانشگاه‌ها براساس علم و معارف اسلامی

   آیت الله اعرافی گفت: ترکیب و چینش گروه‌های علمی در یک ساختار دانشگاه باید براساس رویکرد بنیادین و عمیق در حوزه دانش باشد و این رویکرد عمیق همان انتخاب و چینش افراد براساس علم و معارف اسلامی است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س)، آیت‌الله اعرافی در نشست با رییس و اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) عنوان کرد: کار ویژه‌ای که با رویکرد اسلامی باید پیگیری شود مستلزم تولیدات محتوایی و رویکردهای ویژه‌ محتوایی در رشته‌ها و دانش‌ها است، هویت اسلامی یک رشته چند رکن دارد که یک رکن آن رویکرد کلان فلسفی به دانش است.

وی افزود: حوزه اخلاق، فقه و معارف فقهی مربوط به دانش نیز از ارکان دیگری است که در عمق دانش تحول ایجاد می‌کند، در لایه بنیادین هویت قدسی علوم این سه ضلع بسیار موثر است.

مدیر حوزه‌های علمی سراسر کشور با بیان اینکه غیر از زمان صفوی، الگوسازی بارزی از معماری و شهرسازی مشاهده نشده است، تصریح کرد: در الگوسازی معماری و شهرسازی همه آن چیزی که در دوران صفوی رقم خورد مربوط به شیخ بهایی و امثال او بود که ضمن اینکه ذهن آن‌ها لبریز از معارف اسلامی بود به لبه‌ی دانش زمان خود نیز احاطه داشتند، بنابراین در الگوسازی در بخش‌های مختلف نیاز است که انسان‌هایی این‌چنینی که در هر دو بعد علم و معرفت متبحر باشند، وجود داشته باشد.

وی افزود: ترکیب گروه علمی، چینش گروه علمی و ... نیز در یک ساختار دانشگاه باید بر همین رویکرد بنیادین و عمیق در حوزه دانش باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر ارتباط موثر دانشگاه حضرت معصومه(س) و جامعه‌الزهرا تاکید کرد و گفت: حوزه زن و خانواده یک مسئله بسیار مهمی است که برای آن یک منطق عملی وجود دارد، این دانشگاه باتوجه به اینکه رویکرد و اهداف آن در حوزه بانوان است در مسئله بانوان و الگوسازی یک زن موفق در عرصه‌های مختلف و متعهد به ارزش‌ها و آداب اسلامی و اجتماعی گام‌های بسیار موثری می‌تواند بردارد.