رئیس دانشگاه در جمع هیئت ناتک آموزش عالی استان قم:
ظرفیت های بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) بیش از پیش بالفعل خواهد شد

 در بازدید اعضای هیئت نظارت وارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان قم از دانشگاه، مسائل اساسی و موضوعات مختلف  با رویکرد توسعه ای به آینده ی دانشگاه، ارائه و بررسی شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها، دکتر گندم کار دبیر هیئت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان قم در جلسه ای که روز شنبه ۲۴ آذر ماه در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد، در جریان اقدامات انجام شده  در دانشگاه، به منظور ارزیابی عملکرد این مجموعه قرار گرفت.
دکتر مریم بردبار، ردیس دانشگاه حضرت معصومه (س) به اقدامات انجام گرفته در 2 سال اخیر اشاره کرد و تشریح کرد: تبدیل دانشکده به دانشگاه، کسب نشان سرو در سال ۱۴۰۲، ایجاد کارگاه طلا و جواهر سازی، کارگاه بافت پارچه و کارگاه سفال سازی و... از جمله این اقدامات بوده است.
وی همچنین امضای تفاهم نامه با دانشگاه های عراق در خصوص جذب دانشجو و تبادل اساتید، برگزاری همایش هایی در زمینه جذب دانشجو با ملیت های مختلف، برگزاری جلسات با نمایندگان جامعه المصطفی، ایجاد مرکز مشاوره و ساخت سالن غذاخوری و ... را از جمله اقدامات انجام شده در 2 سال اخیر عنوان کرد.
دکتر بردبار در ادامه از تدوین سند راهبردی بر اساس نیازهای مشترک و اسناد بالا دستی در دانشگاه حضرت معصومه(س) و نیز سند تحول آموزشی جهت توسعه ی رشته ها و دانشکده ها با توجه به ظرفیت های استانی گفت.
دکتر بردبار اظهار داشت: از آنجا که مهارت افزایی دانشجویان و کارآفرینی از اهداف ویژه ی دانشگاه است تصمیم داریم تا با  ایجاد کارنامه ی مهارتی در کنار کارنامه تحصیلی بر این مهم تاکید کنیم.
وی با اشاره به ایجاد مرکز هدایت شغلی در دانشگاه افزود: با بودجه ای که از وزارت تعاون گرفته ایم قصد ساخت و احداث بنایی ۵۰۰ متری را داریم. این مکان در آینده فعالیت های مختلف در خصوص رشته های تحصیلی دانشگاه را پوشش میدهد.
رئیس دانشگاه ادامه داد: سامانه ای برای دانشجویان در رابطه با مسیر شغلیشان در آینده، با محوریت فیلم آموزشی راه اندازی کرده ایم تا هم مهارت های عمومی را بیاموزند  تا به توسعه ی فردی برسند و هم مهارت های تخصصی مربوط به رشته ی خودشان را.
دکتر مریم بردبار همچنین از فعالیت ۵ دانشکده ازجمله، دانشکده علوم انسانی،  رسانه و هنرهای اسلامی،  مدیریت و حسابداری، الهیات و حقوق و  دانشکده مهندسی و فناوری های نرم در آینده خبر داد و اظهار داشت: سه دانشکده علوم انسانی و هنر، مدیریت و حسابداری و الهیات و حقوق در حال حاضر دارای مجوز هستند.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) به مشکلاتی همچون حمل و نقل دانشجویان، کمبود ظرفیت خوابگاه، محوطه سازی و ... اشاره نمود و از هیات نظارت استانی خواست تا حمایت های لازم برای رفع این مشکلات را داشته باشند.
دکتر گندم کار، دبیر هیئت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان قم،  خشنودی خود را از تبدیل وضعیت دانشکده به دانشگاه ابراز داشت و اظهار داشت: دانشگاه حضرت معصومه(س) ظرفیت این را دارد تا در سطح بین الملل شناخته شود.
دکتر گندم کار با توجه به اختصاص دانشگاه به بانوان، جذب بانوان به عنوان هیئت علمی و کادر اداری دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: آماری که رئیس محترم دانشگاه در خصوص نسبت جذب اعضای هیات علمی خانم نسبت به آقایان ارائه کردند نشان می دهد سیاست دانشگاه به سمت افزایش بانوان است هرچند که می دانیم در بعضی از موقعیت ها نمی توان از خانم ها استفاده کرد و باید آقایان نیز در دانشگاه حضور داشته باشند.
شایان ذکر است پس از اتمام جلسه مهمانان به همراه رئیس دانشگاه و معاونین به بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه پرداختند.