دانشگاه حضرت معصومه(س)، با کمال افتخار، قبولی شما عزیزان را در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال 1404 تبریک گفته و حضور ارزشمندتان را در جمع دانشگاهیان صمیمانه خوشآمد میگوید.
به اطلاع شما پذیرفتهشدگان گرامی میرساند که فرایند ثبت نام و تشکیل پرونده شما در دو مرحله انجام خواهد شد:
- مرحله اول: ثبت نام غیر حضوری (اینترنتی) که از روز سه شنبه 15/07/1404 لغایت پنجشنبه 18/07/1404 از ساعت 7 الی 23 انجام میگیرد
- مرحله دوم: ثبت نام حضوری که همزمان با شروع کلاسها از شنبه 19/07/1404 به تفکیک رشته (که در اطلاعیههای بعدی زمان مربوط به هر رشته و دستور العمل آن اعلام میگردد) انجام خواهد شد
مرحله اول: ثبتنام غیر حضوری ( اینترنتی)
الزامات قبل از شروع ثبت نام:
- پذیرفته شدگان گرامی بایستی ، شماره سیم کارت فعالی که به نام شخص دانشجو بوده را در سامانه وارد نمایید در غیر اینصورت ثبت نام اینترنتی شما تأیید نخواهد شد و از ثبت نام حضوری نیز ممانعت به عمل خواهد آمد.
- جهت پرداخت هزینههای ثبت نام ( مبلغ 5,000,000 ریال)، کارتی که دارای رمز دوم باشد را در اختیار داشته باشید
- اصل یا گواهی موقت مدرك دوره كارشناسی را اسکن نمایید
- به سایت استعلام گواهی تحصیلی آموزش عالی به آدرس https://estelam.msrt.ir مراجعه نموده و کد رهگیری درخواست تأییدیه تحصیلی را دریافت نمایید
- تبصره1: پذیرفته شدگانی كه قادر به ارائه اصل مدرك نمیباشند، لازم است فرم مدرک کارشناسی و معدل ( فرم شماره2 ) را كه به تأیید دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ كارشناسی رسیده است در سامانه بارگذاری کنند.
- تبصره2: پذیرفته شدگانی که دانشجوی نیمسال آخر کارشناسی هستند، فرم تعهد فراغت از تحصیل ( فرم شماره 3 ) را كه به تأیید دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ كارشناسی رسیده است در سامانه بارگذاری کنند.
نحوه ورود به سامانه جهت ثبت نام:
جهت ورود به سامانه جامع دانشگاه حضرت معصومه(س) به آدرس https://edu.hmu.ac.ir/stdnew مراجعه نمایید
نام کاربری: کد ملی ده رقمی (باصفر اول کد ملی)
رمز عبور: شماره شناسنامه (اگر مشابه کد ملی است، با صفر اول کد ملی) را وارد نمایید
مراحل ثبت نام:
- صفحهی شروع ثبت نام: اطلاعات بالای را بررسی نموده و اگر با مشخصات شما مطابقت دارد، دکمه شروع ثبت نام را کلیک نمایید تا وارد مراحل بعدی ثبت نام گردید.
- صفحه پرداخت وجه: مبلغ 5,000,000 ریال ( 500 هزار تومان) بابت کلیه هزینههای ثبت نام و صدور کارت دانشجویی، در قسمت پرداخت الکترونیکی، پرداخت نمایید. پس از پرداخت با کلیک بر روی صفحه بعد می توانید مراحل بعدی ثبتنام خود را انجام دهید.
- صفحه اسکن یا الصاق تصویر مدرک: اصل یا گواهی موقت مدرك دوره كارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را که اسکن نموده را بارگذاری نمایید. در صورتی که طبق توضیحات ذکر شده در قسمت الزامات قبل از شروع ثبت نام شماره 4 شامل تبصره 1 هستید، فرم شماره 2 و اگر شامل تبصره 2 هستید فرم شماره 3 را بارگذاری نمایید
- صفحه مشخصات شناسنامهای: برخی قسمتها در این صفحه به صورت اتوماتیک بارگذاری شده و قابل تغییر نمیباشد، شما قسمتهای خالی و ستاره دار را تکمیل نمایید
- نکته: در قسمت شماره همراه فقط شماره تلفن همراه دانشجو وارد شود و در قسمت تلفن اضطراری تلفن همراه مادر یا پدر دانشجو وارد شود.
- صفحه مشخصات خانوادگی: برخی قسمتها در این صفحه به صورت اتوماتیک بارگذاری شده و قابل تغییر نمیباشد، شما قسمتهای خالی و ستاره دار را تکمیل نمایید
- صفحه مشخصات مقاطع تحصیلی پایه: اطلاعات به صورت اتوماتیک بارگذاری شده در صورتی که برخی اطلاعات نوشته نشده و یا صحیح نمیباشد با کلیلک بر روی دکمه ویرایش اطلاعات خود را تکمیل نمایید و موارد ذیل را با دقت به صورت کامل وارد نمایید:
- رشته مدرک کارشناسی
- محل اخذ مدرک
- تاریخ فراغت
- گروه تحصیلی
- معدل کل
- شهر محل اخذ مدرک کارشناسی
- دانشگاه محل اخذ
سپس در قسمت کد رهگیری، کد رهگیری تایدیه تحصیلی اخذ شده (مطابق با توضیحات ذکر شده در قسمت الزامات قبل از شروع ثبت نام شماره 4 ) را وارد نمایید
- صفحه مشخصات شغلی: در صورتی که شاغل هستید نام شغل خود را ثبت و در صورت داشتن بیمه، نوع آن را وارد نمایید
- صفحه تعهدنامه کمیته انضباطی: با اعلام موافقت خود ، متعهد به مرامنامه انضباطی دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه (س) میشوید
- صفحه تعهد آموزش رایگان: با اعلام موافقت خود، متعهد میشوید که برابر مدت استفاده از مزایای آموزش رایگان، خدمت نمایید
- صفحه تعهد دانشجوی سال آخر: با اعلام موافقت خود، متعهد میشوید که تا تاریخ 31/06/1404 فارغ التحصیل شده و مدرک خود را تا تاریخ 30/09/1404 با همان تاریخ فارغ التحصیلی پایان شهریور به دانشگاه تحویل دهید.
- صفحه ایثارگری: دانشجویانی که عضو خانوادههای محترم ایثارگران هستند، اطلاعات درخواستی در این قسمت را تکمیل نمایند
- ارسال جهت بررسی: ثبت نام شما پس از کلیک بر روی دکمه ارسال جهت بررسی به کارشناسان جهت بررسی و تایید اطلاعات شما ارسال میگردد. در انتهای فرآیند ثبت نام کد پیگیری برای شما صادر میگردد.
نکات مهم پس از ثبت نام
- پس از انجام ثبت نام اینترنتی، درصورت بررسی و تایید اطلاعات شما توسط کارشناسان، یک پیامک مبنی بر تایید ثبت نام شما به شماره همراهی که در سامانه معرفی کردهید ارسال میگردد، که حاوی شماره دانشجویی شما میباشد که از این پس میتوانید از طریق سامانه جامع دانشگاه به آدرس https://edu.hmu.ac.ir به سامانه وارد شوید
- نام کاربری: شماره دانشجویی
- رمز عبور: کد ملی
مهم: در صورتی که پس از 24 ساعت پیامک دریافت نکردید، مجددا برای بررسی ثبت نام به سامانه ثبت نام (https://edu.hmu.ac.ir/stdnew) جهت رفع نواقص اعلام شده از سوی کارشناسان، مراجعه نمایید
- به کلیه پذیرفتهشدگان توصیه میشود پس از ثبتنام اینترنتی در سامانه جامع دانشگاه، به سامانه «آرمان» دانشگاه به نشانی https://arman-hmu.ir مراجعه نموده و مراحل ثبتنام را مطابق فرآیند اعلامشده در این سامانه انجام دهند.
در این سامانه، دورههای آموزشی ضروری ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بارگذاری شده است و تمامی دورهها بهصورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار میگیرد. لازم به ذکر است در صورت تمایل برای فعالسازی حساب کاربری و بهرهمندی از دورهها، پرداخت مبلغ ۳۰۰ هزار تومان الزامی است.
- کارنامه سلامت خود را از طریق لینک https://health.saorg.ir تکمیل نمایید و پس از تکمیل فرم، کد رهگیری ارسالشده از طریق پیامک را نزد خود نگاه داشته تا در در روز ثبت نام حضوری به مرکز مشاوره اعلام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکمیل کارنامه سلامت، میتوانید به کانال مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه حضرت معصومه(س) در پیامرسان ایتا به آدرس ذکر شده در انتهای دستور العمل زیر مراجعه نمایید.
- دانشجویان غیر بومی که درخواست اسکان در سرای دانشجویی دانشگاه حضرت معصومه (س) را دارند، میبایست پس از تایید ثبت نام اینترنتی و دریافت پیامک تایید ثبت نام، از طریق لینک تارنمای دانشگاه حضرت معصومه(س)-قم به فایل راهنمای انتخاب خوابگاه دانشگاه مراجعه نموده و مراحل ثبت نام در سامانه صندوق رفاه دانشجویی و خوابگاه دانشگاه را طبق راهنما انجام دهند. به كلیه متقاضیان عزیز غیر بومی، وفق مقررات و ضوابط، خوابگاه تعلق خواهد گرفت.
- به دانشجویان محترم توصیه میشود به جهت اینکه مدارک شما در دانشگاه بایگانی شده و به دانشجو طی تحصیل تحویل داده نمیشود،از این مدارک کپی تهیه و نزد خود نگاه دارند.
مرحله دوم: ثبتنام حضوری
زمان ثبت نام حضوری و تشکیل پرونده در اطلاعیهها و دستور العملهای بعدی اعلام خواهد شد. ثبت نام حضوری شما با شروع کلاسها از شنبه 19 مهرماه به صورت همزمان انجام خواهد گرفت.
مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری:
جهت ثبت نام و تشکیل پرونده مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:
- اصل یا گواهی موقت مدرك دوره كارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- تبصره1: پذیرفته شدگانی كه قادر به ارائه اصل مدرك نمیباشند، فرم مدرک کارشناسی و معدل (فرم شماره 2) را كه به تأیید دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ كارشناسی رسیده است
- تبصره2: پذیرفته شدگانی که دانشجوی نیمسال آخر کارشناسی هستند، فرم تعهد فراغت از تحصیل (فرم شماره 3) را كه به تأیید دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ كارشناسی رسیده است
- اصل شناسنامه و کارت ملی
- یک قطعه عکس 4*3
نکات مهم زمان ثبت نام حضوری:
- در صورت وجود نقص و كمبود مدارك، تشكیل پرونده انجام نخواهد شد.
- تشكیل پرونده از پذیرفته شده فقط بر اساس برنامه اعلام شده و با حضور خود فرد و با ارائه اصل شناسنامه، اصل كارت ملی و پس از شناسایی و تأیید واحد مربوطه انجام میگردد. بدیهی است تكمیل فرآیند ثبت نام و تخصیص شماره دانشجویی منوط به مراجعه حضوری در زمان اعلام شده خواهد بود.
- بدیهی است در هر زمان تحصیلات تكمیلی دانشگاه میتواند طبق مفاد دفترچه شماره 1 آزمون سراسری سال 1404 و دستورالعمل سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام پذیرفته شده در بدو ورود به علت مغایرت مقررات یا نقص مدارك جلوگیری به عمل آورد.
- پذیرفته شدگان عزیز توجه داشته باشند وفق مصوبة وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعد از ثبت نام حضوری در صورت انصراف از تحصیل هزینه یک ترم از دانشجویان دریافت خواهد شد.
- بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه، شروع کلاسها از روز شنبه 19 مهرماه طبق برنامه کلاسی خواهد بود.
- با توجه فضای معنوی شهر مقدس قم، پوشش مناسب اسلامی (چادر) ضروری میباشد.
- آدرس دانشگاه جهت مراجعه حضوری: قم - بلوار الغدیر - روبروی ورزشگاه یادگاه امام - دانشگاه حضرت معصومه(س).
- آدرس دانشگاه، سامانه ها و کانال های اطلاع رسانی دانشجویان در پیامرسان ایتا :
- ارتباط با مدیران و کارشناسان در پیام رسان ایتا:
معاونت آموزش و پژوهش |
پست سازمانی |
شناسه ایتا |
تلفن مستقیم |
مدیر آموزش |
Asgari_40@ |
02532012300 |
رئیس اداره خدمات آموزشی |
Faezeh_aliasgari@ |
02532012301 |
کارشناس دانشکده الهیات، فقه، حقوق |
hashemi_nm@ |
02532012308 |
کارشناس دانشکده مدیریت، حسابداری |
mohamadi_hmu@ |
02532012153 |
کارشناس دانشکده علوم انسانی، هنر |
shimalavi@ |
02532012302 |
کارشناس بین الملل، آزفا |
yaali1990fo@ |
02532012303 |
کارشناس دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت |
nikkarhmu@ |
02532012307 |
معاونت فرهنگی و دانشجویی |
مدیر دانشجویی |
Modirdaneshjoei@ |
02532012707 |
رییس اداره خوابگاه |
Zr_shaker@ |
73502532012 |
کارشناس رفاه دانشجویی |
refahhmu@ |
02532012706 |
کارشناس تغذیه |
foodhmu@ |
02532012788 |
کارشناس دفتر مشاوره |
counseling_hmu@ |
02532012611 |