به مناسبت هفته دولت؛
سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) پیامی صادر کرد

هفته دولت یادآور شهادت دو اندیشمند گرانقدر و خدمتگزار صدیق، شهیدان رجایی وباهنر است. مردانی كه عهد و پیمان خود با خدای متعال را تصدیق كردند و به دلیل پایداری واقعی بر ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به دست منافقین كوردل به شهادت رسیدند تا چراغ راه دولتمردان بعد از خود در خدمتگزاری صادقانه به ملت خویش باشند.

آموزه های اسلامی به ما نشان می دهد كه تمامی جنبه های مثبت تئوری های مختلف دولت همانند دولت خدمتگزار، دولت پاسخگو و ... در جوهره دولت اسلامی وجود دارد تا بدور از ابعاد منفی حكومت‌های رایج سكولار با حفظ ارزش های متعالی انسانی و ایفای صحیح نقش تنظیم گیری خویش، علاوه بر تامین رفاه عمومی موجبات رشد و توسعه همه جانبه جامعه و عزت و استقلال سیاسی، اقتصادی   و علمی کشور را فراهم نموده و عدالت اجتماعی اقتصادی را در جامعه محقق سازد .

در این راستا دستیابی به نظام آموزشی عالی مطلوب و وجود دانشگاه هایی كه نقش خود را در تولید علم،  تولید انسان متخصص و تولید انسان فرهیخته و پای بند به ارزش  ها و هنجارهای اجتماعی  و دینی  به خوبی ایفاء كند، به رشد و توسعه انسانی كشور و دستیابی به توسعه  همه جانبه واقعی بر مبنای الگوی  ایرانی اسلامی پیشرفت كمك می كند.

بنابراین مناسبت هایی  همانند هفته دولت  می تواند اندیشمندان  و  صاحبنظران را به  بازخوانی نقش دولت  و ارزیابی عملكرد حال و گذشته آن و ارائه برنامه ها و راهكارهای علمی برای دست یابی به اهداف  و آرمان‌ها  ترغیب نماید و در این امر مهم،  جامعه دانشگاهی  باید پیشگام  و در ایفای رسالت عظیم خود در راهبری جامعه  به سوی اهداف متعالی، بیش از پیش  اهتمام  ورزد.

ابراهیم عبدی پور

سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س)