اولین میز گرد تخصصی با موضوع نقد و بررسی اقدامات کاهش تقاضای مواد مخدر و روان گردان ها برگزار شد.

دوشنبه 30 دی ماه 92 ، اولین میز گرد تخصصی با موضوع نقد و بررسی اقدامات کاهش تقاضای مواد مخدر و روان گردان ها در سالن اجتماعات امام علی (ع) دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در ابتدای این میز گرد دکتر رسول عباسی، مدیر امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه حضرت معصومه (س) به عنوان میزبان برنامه به ایراد سخن پرداخت. وی موضوع مواد مخدر را یک مسئله جهانی دانسته و ناهنجاری های اقتصاد جهانی را در هر چه پیچیده تر ساختن این مسئله دخیل دانست. وی همچنین رویکرد فرهنگی را مهمترین شیوه برای کاهش میل به استفاده از مواد مخدر از راه ترویج قبح استفاده از این مواد عنوان نمود.

در ادامه میز گرد آقایان دکتر کریمی (رئیس کمیته پیشگیری از مصرف مواد مخدر در شورای هماهنگی استان قم و معاون پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سازمان بهزیستی استان قم)، رجبی (نماینده شورای هماهنگی استان قم)، میر حسینی (کارشناس مبارزه با مواد مخدر در سازمان آنوزش و پرورش استان قم) و دکتر میرزا حسینی (کارشناس کاهش تقاضای مواد مخدر ) مطالبی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش تقاضای مصرف این مواد زیان آور بیان نموده و در پایان میزگرد به سوالات کتبی و شفاهی حضار پاسخ دادند.

لازم به ذکر است برخی از اساتید دانشگاه های استان قم، جمعی از جوانان جمعیت هلال احمر قم و کارشناسان حوزه مبارزه با مواد مخدر در این میزگرد حضورداشتند.