دهمين نشست مديران دانشجويي دانشگاه هاي منطقه 4 به ميزباني دانشگاه برگزار شد

از صبح روز پنج شنبه اول اسفند ماه سال جاری، دهمین نشست مدیرارن دانشجویی دانشگاه های منطقه 4 كشور در هتل استقلال قم و به میزبانی دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 در این نشست موضوعاتی از قبیل نحوه محاسبه قیمت تمام شده غذا در دانشگاه های منطقه، نحوه مدیریت خوابگاه های خصوصی و نیز بررسی عملكرد شركت های بیمه ای  طرف قرار داد با دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی در سطح منطقه ای به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

دكتر باقری ثالث، رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در این نشست طی سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضران و شركت كنندگان در این نشست خواستار تداوم این قبیل نشست ها به منظور تبادل نظر و هم فكری در جهت افزایش سطح خدمات دانشجویی در دانشگاه های منطقه شد.

وی ادامه داد: همه ما باید تلاش كنیم تا خدماتی در خور شأن دانشجویان عزیز كشورمان ارائه نماییم.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) حضور پررنگ بسیاری از دانشگاه های بزرگ در این منطقه را یك فرصت تلقی كرد و اظهار امیدواری كرد: این جلسات موجب تصمیمات مؤثر و اجرایی در زمینه دانشجویی شود. دكتر باقری ثالث، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی تكالیف بالادستی نظیر واگذاری امور مربوط به خوابگاه های دانشجویی به بخش خصوصی خواستار تدوین ساز و كارهای عملیاتی و رفع برخی نواقص قانونی احتمالی شد.

وی واگذاری امور به بخش خصوصی در چارچوب سیاست های اصل 44 قانون اساسی را جزء سیاست های كلان نظام برشمرد و افزود: باید راهكارهای لازم در اجرای این سیاست در سطح دانشگاه ها اتخاذ و اجرا شود. هم چنین در این نشست یكی از مسؤولین و یكی از كارشناسان صندوق رفاه دانشجویان كشور حضور داشته و به تبیین سیاست ها و رویكردهای صندوق پرداختند.
شایان ذكر است: مؤمنیان مدیرعامل بیمه كارآفرین استان قم نیز به عنوان یكی از شركت های بیمه گر در این نشست به تبیین خدمات بیمه ای این شركت به دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی پرداخت.
همچنین لازم به ذكر است: زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، زیارت مسجد مقدس جمكران و بازدید از بزرگترین كتابخانه جهان اسلام(كتابخانه حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی) از برنامه های جنبی این نشست بود.
پایان خبر
92/12/01