همزمان با دیگر نقاط کشور، مراسم استانی روز درختکاری در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد.

صبح امروز همزمان با دیگر نقاط کشور، مراسم استانی روز درختکاری در استان قم، به همت دانشگاه حضرت معصومه (س) و اداره کل منابع طبیعی استان قم برگزار شد.

این ویژه برنامه در مکان اصلی و در حال ساخت دانشگاه حضرت معصومه (س) واقع در بلوار غدیر و با حضور حجت الاسلام آشتیانی، مهندس امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مقامات عالی رتبه لشگری و کشوری و جمعی از اساتید، دانشجویان و عموم مردم برگزار شد.
دکتر علی رضا باقری ثالث، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) ضمن خیر مقدم به حضار این دانشگاه را متعلق به تمام مردم استان دانست. وی پس از بیان احادیثی از معصومین (ع) و مطالبی درباره اهمیت منابع طبیعی گفت: امروز درخت هایی که توسط افراد کاشته خواهد شد به نام همان فرد ثبت شده و پلاک گذاری می شود و بدین ترتیب هر فرد در ساخت و فضا سازی این دانشگاه به نوبه خود سهیم خواهد شد.
باقری ثالث با اشاره به مقدمات انجام شده برای دفن شهید گمنام در دانشگاه حضرت معصومه (س) این امر را برای تقویت بعد معنوی و روحانی بسیار مهم دانسته و از مسؤولین ذی ربط درخواست همکاری بیش از پیش نمود.
مهندس عفتان، مدیر کل منابع طبیعی استان قم نیز پس از خیر مقدم به حضار، شعار هفته منابع طبیعی در سال 92 را « منابع طبیعی با مردم و برای مردم» عنوان کرد. وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در باره اهمیت منابع طبیعی توجه به کاهش عوامل مخرب منابع طبیعی را اجتناب ناپذیر خواند.


عفتان امنیت اکولوژیک را در کنار امنیت روانی شهروندان را جزء موارد استراتژیک مدیریت شهری به حساب آورده
و هماهنگی بیش از پیش میان مسؤولین استانی را لازمه دستیابی به این مهم دانست. وی پس از پایان سخنان خود از ساخت مجموعه پویانمایی هایی با مضامین آموزشی و منابع طبیعی خبر داده و با پخش قسمت اول این مجموعه از آن رونمایی کرد.
حجت الاسلام آشتیانی طی سخنانی محافظت از منابع طبیعی به عنوان یکی از مواهب الهی را وظیفه تک تک افراد جامعه دانسته و گفت: کاشت فقط یک درخت توسط هر فرد تاثیر بسزایی در سلامت آحاد جامعه دارد. ایشان وجود شهر مقدس قم در مناطق کم بارش را مورد توجه قرار داده و به مسؤولین توصیه نمود تا با توجه به شرایط ویژه استان حتی الامکان به کاشت درختان مثمر روی بیاورند.
پس از پایان سخنرانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،  بهره برداری از چاه آب 132 متری این دانشگاه به دست حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی آغاز شد. 
در پایان این مراسم تعداد 200 نهال زیتون مثمر توسط حضار در فاز اول فضای سبز مکان 100 هکتاری دانشگاه حضرت معصومه (س) کاشته شده و به نام آن ها ثبت گردید.


92/12/15