به مناسبت فرارسیدن سال جدید، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با کارکنان این دانشگاه دیدار کرد

ظهر بیستمین روز  از سال 1393 مراسم دیدار نوروزی رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) با کارکنان این دانشگاه در سالن اجتماعات امام علی (ع) برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از كاركنان هیأت علمی و غیرهیأت علمی این دانشگاه حضور داشتند، دکتر علی رضا باقری ثالث به سخنرانی پرداخت. وی با تبریک فرا رسیدن سال جدید هجری شمسی، شروع به کار در این سال را بسیار پربرکت دانست. رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س)  با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور محترم به شهر مقدس قم گفت: جلساتی در روز های آغازین سال برگزار شده و برخی از پروژه های دانشگاه برای ارائه به رئیس جمهور و تأمین اعتبار آن ها در قالب مصوبه سفر های استانی منظور شده است. علاوه بر این تعداد 6 نامه با امضای استاندار محترم استان قم به رئیس جمهور تقدیم خواهد شد.
دکتر باقری ثالث در قسمت دیگری از سخنان خود تکرار کلمه اقتصاد در نامگذاری چند سال پیاپی را نشانه اهمیت این موضوع دانسته و اضافه نمود: مقوله فرهنگ در شعار امسال وظیفه امثال ما که در محیط دانشگاهی مشغول به خدمت هستیم را دوچندان می کند.
وی همچنین با بیان این نکته که ایدئولوژی غرب ایدئولوژی دینی نیست، دوگانگی رفتار های غرب را نتیجه افکار اسلام ستیزانه آن ها عنوان کرد و گفت: این دانشگاه باید در شناساندن غرب به جامعه موثر باشد.
در ادامه، حجت الاسلام آخوند زاده نیز در سخنانی  با تبریک فرارسیدن سال نو و روز ملی فناوری هسته ای، تاریخچه ی موضوع انرژی هسته ای در ایران را مرور کرد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه (س)  گفت: علم هسته ای در این کشور بومی است و به دست دانشمندان خودمان بدست آمده و این باعث افتخار و سربلندی ملت ایران است.
در بخش پرسش و پاسخ این مراسم و در فضایی صمیمی، کارکنان دانشگاه سوالات و انتقادات خود را درباره مسائل رایج دانشگاه با ریاست دانشگاه در میان گذاشتند.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقال به سایت مرکری دانشگاه گفت:عملیات احداث اولین دانشکده سایت مرکزی در حال انجام بوده و برای بهره برداری به اعتبار نیاز دارد، اما در اولین فرصت پس از بهره برداری از این دانشکده به سایت مرکزی منتقل خواهیم شد چرا که بدیهی است تا وقتی که تشکیلات به آن مکان منتقل نشود روند پیشرفت دانشگاه کند خواهد بود.
وی در پاسخ به سوالی دیگر اظهار داشت: سیاست های این دانشگاه طوری نیست که بدون تامین امکانات مورد نیاز برای دانشجویان، آن ها را ثبت نام کند و بعد به دنبال امکانات باشد، هر چند این بر خلاف تفکر غلط رایج در جامعه  است که سطح دانشگاه را با تعداد دانشجو ورشته تحصصیلی می سنجند.
در بخش دیگری از این مراسم نیز در قطعه ای تصویری، گوشه ای از تلاش کارکنان این دانشگاه در سال 1392 به تصویر کشیده شد.
93/1/20