آیت الله جوادی آملی: در دانش اسلامی غوطه وریم اما خودمان نمی دانیم.

ظهر امروز رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) به همراه اساتید و تنی چند از دانشجویان نخبه این دانشگاه با آیت الله جوادی آملی دیدار نمودند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار که مناسبت ایام گرامیداشت مقام استاد برگزار شده بود، اساتید و عالمان را عناصری بسیار تاثیر گذار معرفی کردند.

ایشان همچنین دانش را مولفه اصلی دانشگاه عنوان کرده و اسلامی بودن دانشگاه را ناشی از اسلامی بودن دانش مورد تحصیل در آن دانشگاه دانستند.

این مرجع تقلید جهان اسلام گفت: اینکه علم دینی داریم یا نه مسئله ای جدی بوده و در قالب علم فلسفه و هستی شناسی در نقش صورت مسئله ظاهر می شود و فقط در صورتی که صورت مسئله را درست بفهمیم می توانیم جواب های دقیقی به آن مسئله و مسائل مرتبط با آن بدهیم.

معظم له اضافه نمود: علمی که در حال حاظر در دانشگاه های ما تحصیل می شود در حقیقت علم خدا شناسی است، لذا ما در دانش دینی غوطه وریم و خودمان نمی دانیم. البته این علم اگر بدست عالم منحرف بیفتد اولا فلسفه را الحادی می کند و سپس همه علم را ضد دین نموده و در خلاف دین استفاده می کند. اما اگر این علم بدست عالم سالم بیفتد فلسفه را الهی نموده و علم را در خدمت دین می آورد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به دخترانه بودن دانشگاه حضرت معصومه (س) دانشجویان و اساتید خانم در این دانشگاه را مخاطب اصلی خود قرار داده و گفت: اینکه خداوند متعال خود را احسن الخالقین خوانده به دلیل آفرینش انسان بوده و بسیار مهم است که این آفرینش به وسیله زن به مرثه ظهور می رسد و این اهمیت نقش مادر برای زنان را نشان می دهد، هر چند در کنار وظیفه اصلی که مادر بودن است، درس دادن و درس خواندن هم بسیار مفید است.

در ابتدای این مراسم نیز دکتر باقری ثالث رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در دقایقی به ارائه گزارش مختصری از پیشرفت های اخیر دانشگاه تحت سرپرستی خود پرداخته و از معظم له برای اقدامات آینده خود رهنمون خواست.

93/2/15