در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار، نخستین نشست هم اندیشی بررسی نقش رسانه در تقویت جایگاه علم و فناوری استان قم برگزار شد.

نخستین نشست هم اندیشی بررسی نقش رسانه در تقویت جایگاه علم و فناوری به همت روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) با حضور جمعی از مدیران و اصحاب رسانه برگزار گردید.

دکتر باقری ثالث ریاست دانشگاه حضرت معصومه (س)ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک عید فطر با توجه به نزدیکی روز خبرنگار  این مناسبت را نیز به حضار تبریک گفتند.
وی در راستای هم فکری و هم اندیشی با اصحاب رسانه در زمینه های مختلف گفت: رسانه‌ها باید به پیشرفت‌های علمی در دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌های علمی کشور حساسیت داشته باشند و جهش علمی صورت گرفته در کشور را به صورت برجسته منعکس نمایند.
این پیشرفت‌ها که موجب سرافرازی و مباهات مردم ایران شده است طبق نظر مقام معظم رهبری که همواره بر حرکت رو به جلوی علمی تأکید دارند باید به نحو مناسبی به مردم منتقل شود.
رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) در ادامه با تأکید بر نقش استراتژیک علم و فناوری در دنیای امروز افزود: امروزه قدرت در بحث علمی است. به عنوان مثال این‌که قدرت‌های بزرگ جهان حاضر می‌شوند با ایران پای میز مذاکره بنشینند حاصل بومی شدن دانش هسته‌ای در ایران است و رسانه‌های باید رو موضوع تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.
این استاد دانشگاه گفت: با توجه به ظرفیت بالای خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها و همچنین دانشگاه‌های کشور این دو نهاد باید از ظرفیت‌های هم استفاده کنند. در این راستا پیشنهاد می‌شود بین رسانه‌ها و دانشگاه‌ها جهت استفاده از نظرات کارشناسی تفاهم نامه‌هایی منعقد گردد.
علی رضا باقری ثالث افزود: فضای کاری رسانه‌ها باید علمی شود. در کشور ما ارتباط بین دانشگاه و سایر بخش‌ها به خوبی شکل نگرفته است، که رسانه‌ها می‌توانند در راستای برقراری بهتر این ارتباط نقش موثری ایفا کنند. رسانه همچنین باید در مورد مسائل مهم کشور مطالبه ملی ایجاد کنند همان‌طور که در مورد فناوری صلح آمیز هسته‌ای به خوبی عمل کردند.
وی ادامه داد: انتظارات از رسانه‌ها بالاست و به عنوان نمونه تلاش برای ارتقا آگاهی، دانش و بینش ، داشتن رویکرد خبرمدار و نه خبرساز، اتخاذ رویکرد حرفه‌ای به جای رویکرد جانبدارانه و مواردی از این دست از موارد مدنظر ما می‌باشد.

دکتر سید مجید امامی استاد یار ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) و حضرت حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسئول نهاد رهبری دانشگاه حضرت معصومه(س) از دیگر مدعوین این نشست صمیمی بودند.
در این مراسم همچنین دکتر سید مجید امامی به ایراد سخنرانی در مورد موضوع نشست پرداختند و پس از آن خبرنگاران حاضر نقطه نظرات خود را بیان کردند. گزیده‌ای از صحبت‌های دکتر امامی نیز به زودی در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت که شامل مطالب بسیار مهم و خواندنی است.
خبر در حال تکمیل شدن است
4/5/93