معاون اموزشی و پژوهشی دانشگاه گفت: روند تبدیل وضع اساتید از تبدیل وضع رسمی آزمایشی به رسمی قطعی رشد سه برابری داشته است و 6 برابر سالهای گذشته پرونده ارتقا داشتیم که حاصل زحمت اساتید محترم است.
دکتر سیده فاطمه فقیهی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه(س) در گفتوگو با روابط عمومی بیان کرد: بخشی ازفعالیتهایی که در سال قبل انجام شد در خصوص اصلاح آییننامه گرند بود. ما موارد مصرف گرند را افزایش دادیم و بسیاری از تجهیزات جانبی و نرمافزارهای مورد نیاز مانند قلم نوری، نرمافزارهای هوش مصنوعی، ترجمه و هر آنچه که اساتید اعلام میکردند که میتواند به فرآیند نوشتن مقالات و پژوهشها کمک کند را به آییننامه اضافه کردیم. کارت گرنت برای اساتید صادر شد و شارژ نوبت اول انجام گرفت و همچنین شارژ 25 درصد نوبت دون نیز برای برخی از اساتید واریز شده است. همچنین یک گرنت ویژهی جدیدالورود برای اساتیدی که به تازگی استخدام شده بودند نیز واریز شد و برای اساتید کل کشور این قول داده شده است که یک گرنت سی میلیونی در رشتههای علوم انسانی و مبلغ 60 میلیون تومانی در رشتههای فنی و پایه در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: شیوهنامه سرآمدان آموزش و پژوهش را بر اساس آییننامههایی که ابلاغ شد آماده کردیم و مستحضر هستید که سرآمدان میتواند مبنای تشویقی قرار بگیرد و طبق مواردی که در جلسه هیئت امنا مطرح شد بنا شد که همه استانها با هم یک شیوه نامه داشته باشند و قرار شد که دانشگاه قم به عنوان دانشگاه مادر این شیوه نامه ها را تجمیع کند. در بخش پژوهش از قسمت آموزش و پژوهش شیوهنامهای که ما تدوین کردیم ملاک عمل قرار میگیرد و از سال آینده بر اساس آن پژوهشگران برتر برگزیده میشوند و این پژوهشگران از پایه تشویقی برخوردار میشوند.
فقیهی بیان کرد: پرداخت تشویقی مقالات امسال به خوبی به صورت تمام و بدون تاخیر پرداخت شده است. کارنامه الکترونیک برای اساتید آماده شده که بتوان سوابق آنها را براساس بردارهایشان بررسی کنیم. بسیاری از اساتید طبق بررسیهای انجام شده مشمول پایه تشویقی شدند که صورت جلسه آن برای هیئت ممیزه ارسال خواهد شد. بحث فوقالعاده جهش علمی را امسال برای بار دوم اجرا کردیم ولی طبق دستورالعملی که صادر شده جهش علمی شامل مجموع فعالیتهایی است که یک عضو در زمینهی فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و. در طول سال انجام میدهد. سال گذشته صرفا توانستیم ملاک امتیازات پژوهشی را به عنوان میانگین، درنظر بگیریم اما امسال تصمیم بر این شد که امتیازات اجرایی و آموزشی را نیز در نظر بگیریم که طبق مصوبهی شورای آموزش داشتیم اساتیدی که بالاتر از میانگین آموزشی بودند، امتیاز کیفیت گرفتند و اساتیدی که بیش از موظفی تدریس داشتند امتیاز کمیت گرفتند و کسانی که پستهای ستارهدار داشتند امتیاز اجرایی گرفتند که طی هفتههای آینده برای اجرا ارسال میشود.
معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه(س) عنوان کرد: اصلاح آییننامه ترفیع نکته دیگری است که چندین نوبه نیز اطلاع رسانی شد. برای هیئت امنا ما تاکنون آییننامه ترفیع نداشتیم و آییننامه ترفیع را با اصلاحات مدنظر و مخصوص دانشگاه حضرت معصومه(س) برای هیئت امنا ارسال کردیم که طی آن امتیاز ترفیع هیئت امنا از 4 امتیازبه 5 امتیاز افزایش پیدا کرد و 3 امتیاز وتویی بوده و شرط اینکه هر هیئت علمی باید حداقل نویسنده مسئول در یک مقاله باشد نیز اضافه شده است که بخشی از این شرایط طبق شرایطی است که به دانشگاهها ابلاغ شده است. از سال 1403 این آییننامه جدید اجرایی خواهد شد. در رابطه با تبدیل وضع و ارتقا نیز در این سالها موفقیتهای بسیار چشمگیری داشتیم. روند تبدیل وضع اساتید از تبدیل وضع رسمی آزمایشی به رسمی قطعی رشد سه برابری داشته است و 6 برابر سالهای گذشته پرونده ارتقا داشتیم که حاصل زحمت اساتید محترم است. در پایان از همه همکاران بزرگوارانی که در جهت رشد دانشگاه تلاش میکنند بسیار متشکرم.
نشانی: قم - بلوار الغدیر - روبروی ورزشگاه یادگار امام - دانشگاه حضرت معصومه (س)
تلفن:02532012
کد پستی: 3736175515 شناسه ملی: 14002794966 صندوق پستی:145-37115 دورنگار:02533209050
پست الکترونیکی: info@hmu.ac.ir