درباره دانشگاه     تماس با ما      English    عربي    
دانشگاه حضرت معصومه(س) قم
دانشگاه حضرت معصومه(س) قم
دانشگاه حضرت معصومه(س) قم
نام و نام خانوادگی : دکتر سعیده سبزیان
رتبه علمی : استادیار
سمت/سازمان : عضو هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه
پست الکترونیکی : s.sabzian@hmu.ac.ir
تعداد مقالات داخلی
26
تعداد مقالات wos
0
تعداد مقالات scopus
0
تعداد مقالات jcr
0
تعداد کتاب ها
0
قراردادهای ارتباط با صنعت
1
نسبت مقاله های jcr استاد نسبت به اعضای هیات علمی
نسبت مقاله های scopus استاد نسبت به اعضای هیات علمی
نسبت مقاله های wos استاد نسبت به اعضای هیات علمی
تحصیلات
1)دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان
2)کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه اصفهان
3)کارشناسی روانشناسی عمومی، دانشگاه لرستان
افتخارات
1)برگزیده شده به عنوان دانش آموخته برتر بنیاد نخبگان در سال 1398
2)دانشجوی دارای رتبه اول در بین تمام دانشجویان هم ورودی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اصفهان
3)دانشجوی رتبه دوم در بین تمام دانشجویان هم ورودی در مقطع دکترا در دانشگاه لرستان
4)دانشجوی دارای رتبه برتر در بین تمام دانشجویان هم ورودی در مقطع کارشناسی در دانشگاه لرستان
5)برگزیده شدن پایان نامه مقطع دکترا در جشنواره پایان نامه برتر با موضوع آسیب های اجتماعی
6)برگزیده شدن به عنوان زوج علمی موفق در استان لرستان از طرف اداره ورزش و جوانان
فعالیت‌های اجرایی
1)مشاور در مرکز مشاوره دانشگاه لرستان
2)دارای پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روانشناسی
3)برگزاری کارگاه تخصصی در زمینه بهبود روابط بین فردی
4)برگزاری کارگاه تخصصی در زمینه ازدواج و خانواده
5)برگزاری کارگاه تخصصی در زمینه روش های افزایش نشاط و امید به زندگی
6)برگزاری کارگاه تخصصی در زمینه نشاط اجتماعی با رویکرد روانشناسی مثبت گرا
7)برگزاری کارگاه تخصصی در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر با رویکرد مهارتهای زندگی
8)مدرس کلاس های آموزشی پیش از ازدواج در مرکز استان لرستان
9)عضو سازمان نظام روانشناسی
کتاب‌های تالیفی
1)درمان اختلال نافرمانی کودکان با بازی (راهنمای عملی تشخیص و درمان) . نشر نوبیان
2)تقلب تحصیلی (شناسایی علل و زمینه ها با تاکید بر عوامل فردی) ، نشر نحوی
مقالات چاپ شده در نشریات بین المللی
1)Investigating the Relationship of Academic Engagement and Academic Self-efficacy with Academic Cheating of upper secondary girl students in khorramabad city. International Economic Society Young Eurasian Business & Economic Consultants
2)Effectiveness of group forgiveness education on aggression reduction of female students of Khoramabad high schools. International Journal of Review in Life Sciences 2277-5536 (Print); 2277-5641 (Online). http://lu.ac.ir/usersfiles/85044.24566075.6174539.93734.pdf ISSN: 2277-5536 (Print); 2277-5641 (Online)
مقالات چاپ شده در نشریات داخلی
1)اثربخشی فراشناخت درمانی بر افسردگی دانش آموزان دختر فرزند شاهد و جانباز. روانشناسی نظامی(1393). دوره 5، شماره 19، 41-50.
2)ارائه مدل علی ادراک از جو عاطفی و انعطاف‌پذیری خانواده با تقلب تحصیلی از طریق نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی(1397). فصلنامه مددکاری اجتماعی. 7 (3)، 32-43.
3)تدوین مدل علی تقلب تحصیلی براساس عوامل فردی و بافتی با نقش واسطه ای خودکارآمدی تحصیلی(1396). فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 5 (3): 66-43.
4)اثربخشی بازی مشترک مادر-کودک بر کاهش اختلال دلبستگی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی.فصلنامه مطالعات دبستان و پیش دبستان(1395)؛ 1 (3): 111-95.
5)بررسی اثربخشی بازی مشترک مادر-کودک بر علائم اختلال کمبود توجه / بیش فعالی در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان(1392). فصلنامه مطالعات روان شناسی بالینی. شماره بیستم، سال پنجم، 245- 263.
6)بررسی اثربخشی آموزش بازی مشترک مادر- کودک بر علائم اختلالات رفتاری در دانش آموزان پسر مبتلا به بی اعتنايی مقابله ای دوره ابتدايی (1392). پژوهش در سلامت روانشناختی. دوره هفتم، شماره چهارم، 68-81.
7)اثربخشی آموزش روابط والد- فرزند بر میزان مشکلات هیجانی مشترک کودک بر مشکلات هیجانی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی (1397). فصلنامه علوم شناختی و رفتاری اصفهان. شماره اول، دوره چهاردهم، 76-59.
8)ارائه مدل علی درگیری تحصیلی و اخلاق تحصیلی با تقلب تحصیلی: نقش میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی (1398). مجله روانشناسی مدرسه ، دوره هشتم شماره چهارم، 155-131.
9)اثربخشي آموزش تكنيك هاي فراشناختي بر انگيزش و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر دبيرستاني شهر اصفهان (1395). مجله علمی پژوهشی رویکردهای نوین آموزشی. سال یازدهم، شمارۀ 1، شمارۀ پیاپی 23، 63-80.
10)اثربخشی معنویت درمانی بر کیفیت زندگی دختران دبیرستانی شاهد و ایثارگر(1394). روانشناسی نظامی. دوره 6، شماره 23: 5-16.
11)اثربخشی آموزش تکنیک های فراشناختی بر خودکارآمدی دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر اصفهان (1394). فصلنامه علمی پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال دوم، شماره هشتم: 7-17.
12)بررسی اثربخشی آموزش معکوس کردن عادت بر کاهش اختلال ناخن جویدن (1394). فصلنامه مددکاری اجتماعی، 4 (4)، 25-30.
13)بررسی رابطه درگیری تحصیلی با افت تحصیلی در بین دانش آموزان دختر و پسر سال اول دبیرستان های شهر اصفهان (پیش بینی افت تحصیلی بر اساس درگیری تحصیلی) (1393) فصلنامه روان شناسی تربیتی، شماره سی و چهارم، سال دهم، 233-247.
14)اثربخشی تکنیک های فراشناختی بر میزان خلاقیت دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اصفهان (1393). فصلنامه علمی پژوهشی- ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دوره چهارم، شماره اول، 95-112.
15)نقش کارکرد سبک های تفکر کارکرد سبک¬های تفکر بر یادگیری خودراهبر و گرایش به تفکر انتقادی (1393). دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری. سال اول، شماره دوم، 49-60.
16)بررسی رابطه بین ادراک از سبک‌های فرزندپروری با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد (1393). پژوهش در یادگیری آموزشگاهی، سال دوم، شماره پنجم: 81-100.
17)اثربخشی درمان شناختی- رفتاری بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر اصفهان (1392). دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری. دوره اول، شماره اول، ص 60-49.
18)اثر بخشی آموزش ایمن سازی در برابر استرس بر توانایی و مشکلات نوجوانان پسر ( 16-13 سال) جانبازان شهر اصفهان (1393). مجله روانشناسی نظامی. دوره 5، شماره 17، 69-81.
19)رابطۀ بین ادراک از محیط آموزشی- پژوهشی و خودکارآمدی پژوهشی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد (1393). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(11): 225-235.
20)بررسی رابطه بین انگیزش و خودکارآمدی تحصیلی با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (1393). پژوهش های کاربردی در روانشناسی تربیتی. سال دوم ( شماره اول)، شماره پیاپی 3، 53-67.
21)اثربخشی مداخله رفتاری شناختی متمرکز بر تروما بر توانایی و مشکلات فرزندان نوجوان دختر شاهد و ایثارگر شهر اصفهان (1392). مجله روانشناسی نظامی. دوره 4، شماره 14، 39-51.
22)نقش سبک های تفکر و گرایش به تفکر انتقادی در آمادگی دانشجویان برای حضور در دروه های آموزش الکترونیکی با میانجیگری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (1393). پژوهش های کاربردی در روانشناسی تربیتی. سال اول، شماره اول، 1-15.
23)شناسایی راه کارهای موثر نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس از نظر دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه دوم استان همدان، (1397). دوره اول، پیاپی 18، 136-107
24)بررسی اثربخشی فنون وارونه سازی عادت بر کاهش اختلال ناخن جویدن و اضطراب حالت/صفت دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهر خرم آباد  
25)نقش واسطه ای منبع کنترل در رابطه ی بین جهت گیری هدف با عزت نفس در دانشجویان بسیجی  
همایش‌های بین المللی
1)). Comparing the proportion of objectives preference in university students and its relationship with welfare. The 2 International Conference on Management and Huamanities. June 2016 at Istanbul- Turkey.
2)اثربخشی معنویت درمانی بر هدفمندی در زندگی در دختران نوجوان شهر اصفهان (1392). دومین کنگره بین المللی علوم انسانی، اسلامی. با درجه علمی پژوهشی.
3)اثربخشی معنویت درمانی بر تاب‌آوری دختران نوجوان شهر اصفهان (1392). کنگره بین المللی علوم انسانی، اسلامی. با درجه علمی پژوهشی.
4)رابطه رضایت زناشویی با سلامت روان زنان شاغل شهر اصفهان (1392). اولین همایش بین المللی ارتقا سلامت زنان. 20 و 22 شهریور.
5)اثربخشی بازی مشترک مادر – کودک بر کاهش علائم ترس اجتماعی و اضطراب من دانش آموزان دوره ابتدایی شهر اصفهان . ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تبریز.شهریور92.
6)اثر بخشي فراشناخت درمانی بر خودمختاری نوجوانان دختر ( 18 -14 سال) جانبازان شهر اصفهان. ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تبریز.شهریور92.
7)اثر بخشي آموزش گروهی مهارت هاي اجتماعي بر اختلال بیش فعالی و اختلال سلوک در دختران نوجوان شاهد و ايثارگر شهر اصفهان. ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تبریز.شهریور92.
همایش‌های داخلی
1)بررسی نقش فشارآورهای تحصیلی بر فرسودگی دانش آموزان. دومین همایش ملی روانشناسی تربیتی، خرداد 93.
2)بررسی نقش فشارآورهای تحصیلی بر انگیزش و پیشرفت دانش آموزان. دومین همایش ملی روانشناسی تربیتی، خرداد 93.
3)رابطه ساده و چندگانه وسواس، اضطراب و شادکامی با رضایت از زندگی در دانشجویان دانشگاه اصفهان. دومین همایش ملی روانشناسی دانشگاه پیام نور، خرداد92.
4)فراتحلیل همبسته های سلامت جسمی و روان در سالمندان. دومین همایش ملی روانشناسی دانشگاه پیام نور، خرداد92.
5)بررسی اثربخشی معنویت درمانی بر ارتباط مثبت با دیگران در فرزندان شاهد و جانباز شهر اصفهان. نخستین همایش اسلام و سلامت روان. اسفندماه 91.
6)نقش فاصله بین اهمیت اهداف و آرزوها با احتمال دست یابی به آنها در سلامت روان دانشجویان، نوزدهمین همایش ملی انجمن مشاوره ایران 1398
7)نقش شکاف بین اهمیت اهداف و آرزوها با شانس دست یابی به آنها در باورهای غیرمنطقی، نوزدهمین همایش ملی انجمن مشاوره ایران، 1398
8)بررسی رابطه بین باورهای انگیزشی و اهمالکاری تحصیلی دانشجویان دانشگاه لرستان، سومین همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی 1398
9)اثربخشی درمان شناختی – رفتاری گروهی بر اضطراب دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر اصفهان، سومین همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی، 1398
10)بررسی وضع ارزشیابی مستمر در کلاس درس معلمان دوره متوسطه، دومین همایش ملی فناوری آموزشی، فرصت ها، چالش ها ودستاوردها؛ دانشگاه بوعلی سینا سال 1398
طرح ها
1)شناسایی عوامل موثر بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی. سازمان بهزیستی
2)ارزیابی شاخص¬های فرهنگ عمومی در استان لرستان. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان
3)فرامطالعه تحقیقات اجتماعی در حوزه¬های سرقت، خودکشی، قتل عمد و نزاع دسته جمعی در استان لرستان و راهکارهای مقابله با آن. استانداری لرستان
4)بررسی میزان اثربخشی خدمات مشاوره¬ای در افزایش رفتارهای سازگارانه مراجعین به مرکز مشاوره¬ای حضوری در استان لرستان. سازمان بهزیستی
5)شناسایی عوامل موثر بر ارتقای سلامت اجتماعی. سازمان بهزیستی
6)بررسی تأثیر بیماری کرونا بر گسترش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی نوپدید با ارائه راهکارهای عملیاتی برون رفت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
علائق شخصی
1)اختلالات یادگیری
2)اختلالات رفتاری کودک
3)روانشناسی تربیتی

نشانی: قم - بلوار الغدیر - روبروی ورزشگاه یادگار امام - دانشگاه حضرت معصومه (س)

تلفن:02532012

کد پستی: 3736175515 شناسه ملی: 14002794966   صندوق پستی:145-37115   دورنگار:02533209050

پست الکترونیکی: info@hmu.ac.ir

تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه حضرت معصومه(س) می باشد

تارنمای دانشگاه حضرت معصومه(س)-قم